Dănuţ Radu SĂGEATĂ În disputa dintre România și Ucraina privind platoul continental al Mării Negre, Curtea Internațională de Justiție cu sediul la Haga a decis pe 3 februarie 2009 că 80% din suprafața este atribuită României. Este cea mai mare extindere teritorială a acestei țări, după Al Doilea … [Read more...]
Portul Constanţa – de la tradiţia istorică la noua configuraţie geopolitică a Mării Negre
Mihail OPRIŢESCU Anii 1989-1991 au creat în spaţiul Mării Negre, controlat în perioada Războiului Rece de cele două superputeri, o nouă realitate geopolitică, care riscă să conducă la o competiţie în care sunt implicate azi atât Marile Puteri, cât şi statele riverane. Funcţia geopolitică a portului … [Read more...]
The Port of Constantza, a Sustainable Gateway to the World
Gheorghe MOLDOVEANU Located at the cross-roads of the trade routes linking the developed countries of Western Europe and the emerging markets of Central Europe with the suppliers of raw materials from the CIS, Central Asia and Transcaucasus, the Port of Constantza is the main Romanian … [Read more...]
Portul Constanţa – placǎ turnantǎ a transporturilor europene şi euro-asiatice
Marcela NEDEA Acest pasaj transcontinental lung de 3.500 km între porturile Rotterdam și Constanța conectează Marea Nordului și Marea Neagră. În acest fel țările central-europene interioare (Germania, Austria, Slovacia și Ungaria) pot ajunge la ambele mări pe apă. În plus, țările situate în nordul … [Read more...]