Acest pasaj transcontinental lung de 3.500 km între porturile Rotterdam și Constanța conectează Marea Nordului și Marea Neagră. În acest fel țările central-europene interioare (Germania, Austria, Slovacia și Ungaria) pot ajunge la ambele mări pe apă. În plus, țările situate în nordul Europei pot avea acces la Mediterana prin ruta Bosfor – Dardanele (1.000 Mm) în locul variantei Gibraltar (3.375 Mm), ceea ce înseamnă scurtarea distanței de 3,3 ori. Canalul Dunăre – Main – Rin deschide noi piețe pentru toate țările dunărene și șanse substanțiale pentru schimburi crescute de bunuri pe distanțe lungi.
Constanta Port – Turntable of European and Euro-asian Transport
This 3,500 km long transcontinental passageway between the ports of Rotterdam and Constanţa, connects the North Sea to the Black Sea. In this way the inland Central European countries (Germany, Austria, Slovakia and Hungary) can reach both seas by water. Besides, the countries located in the North of Europe can have access to the Mediterranean through the Bosphorus – Dardanele route (1,000 Mm) instead of Gibraltar variant (3,375 Mm), which means cutting the distance down by some 3.3 times. The Danube – Main – Rhin Canal opens up new markets for all Danubian countries and substantial chances for increased exchanges of goods over long distances.
Coments