Gorraiz Lopez German
The fickle and cyclical evolution of history, could make two U.S. presidents (separated in time by about 50 years), were united by economic recession and the wars that will receive as an inheritance. So, Obama and Kennedy would pass into hi. The cyclical course of History in the U.S. story as sociological phenomena using intelligent mass of new audiovisual technologies to exploit his undeniable personal charisma, telegenia and power of the Word, have been two people with no experience or political ideology is known masses become icons and breathed the winds of change and return the illusion and hope to an American society mired in recession and with lacerating inequalities.
Obama based his propaganda in the use of multimedia platform which he accomplished in his campaign (mainly in the use of portal Yootube and schedule of his appearances in “prime” TV until exhaustion repeating the catchy slogan (“YES, WE CAN”) supported in the lush monetary liquidity achieved through popular Internet Fiscal collection and input of business and private corporations, emulating the famous Kennedy-Nixon televised debate of 1960 in which 70 million viewers witnessed the first televised presidential debate in history U.S. UU, debate that marked the beginning of the use of audiovisual media by the presidential candidates by the media impact supply the ignorance of his election manifesto by the voters or the mere absence of risk.
Cursul ciclic al istoriei în SUA
Evoluția nestatornică și ciclică a istoriei ar putea face doi președinți ai SUA (separaţi în timp de aproximativ 50 de ani), să fie uniţi de recesiunea economică și războaiele pe care le vor primi ca moștenire. Așa că, Obama și Kennedy ar trece în hi. Cursul ciclic al istoriei în povestea Statelor Unite ca fenomene sociologice folosind masa inteligentă a noilor tehnologii audiovizuale pentru a exploata carisma sa personală de necontestat, telegenia și puterea Cuvântului, au fost două persoane fără experiență sau ideologie politică cunoscută maselor care devin icoane și au suflat vântul schimbării și a revenit iluzia și speranța unei societăți americane împotmolite în recesiune și cu inegalități care au creat rupturi.
Obama şi-a bazat propaganda pe utilizarea platformei multimedia pe care a realizat-o în campania sa (în principal utilizarea portalului Youtube și programul aparițiilor sale în “prime” TV, până la epuizarea repetând sloganul ușor de reținut ( “DA, WE CAN”), sprijinit pe lichiditatea monetară luxuriantă realizată prin intermediul colectării populare fiscale pe Internet și pe contribuţiile societăților comerciale și private, emulând celebra dezbatere televizata Kennedy-Nixon din 1960, în care 70 de milioane de telespectatori au asistat la prima dezbatere prezidențială televizată din istoria Statelor Unite UU, dezbatere care a marcat începutul utilizării mediei audiovizuale de către candidații la președinție prin impactul media aprovizionând ignorarea manifestului de alegerilor de către alegători sau numai lipsa unui risc.
Coments