• HOME
  • REVISTA GEOPOLITICA
    • BOARD
      • DIPLOMATS
      • NATIONAL BOARD
      • INTERNATIONAL
    • 2022
      • nr. 92-93/2022
      • MAREA NEAGRĂ ÎN VORTEXUL GEOPOLITIC (I)
      • MAREA NEAGRĂ ÎN VORTEXUL GEOPOLITIC (II)
    • 2021
      • nr. 91/2021
      • nr. 89-90/2021
      • nr. 87-88/2021
      • nr. 86/2021
    • 2020
      • nr. 85/2020
      • nr. 84/2020
      • nr. 83/2020
      • nr. 82/2020
    • 2019
      • nr. 81/2019
      • nr. 80/2019
      • nr. 78-79/2019
      • nr. 77/2019
    • 2018
      • nr. 76/2018
      • nr. 75/2018
      • nr. 74/2018
      • nr. 73/2018
    • 2017
      • nr. 72/2017
      • nr. 71/2017
      • nr. 70/2017
      • nr. 68-69/2017
    • 2016
      • nr. 67/2016
      • nr. 66/2016
      • nr. 64-65/2016
      • nr. 63/2016
    • 2015
      • nr. 62/2015
      • nr. 61/2015
      • nr. 60/2015
      • nr.59/2015 EN
      • nr.59/2015 RO
    • 2014
      • nr. 58/2014
      • nr. 57/2014
      • nr. 56/2014
      • nr. 54-55/2014
    • 2013
      • nr. 53/2013
      • nr. 52/2013
      • nr. 51/2013
      • nr. 49-50/2013
    • 2012
      • nr. 48/2012
      • nr. 47/2012
      • nr. 46/2012
      • nr. 44-45/2012
    • 2011
      • nr. 43/2011
      • nr. 41-42/2011
      • NR. 40/2011
      • nr. 39/2011
    • 2010
      • nr. 38/2010
      • nr. 36-37/2010
      • nr. 35/2010
      • nr. 33-34/2010
    • 2009
      • nr. 32/2009
      • nr. 31/2009
      • nr. 30/2009
      • nr. 29/2009
    • 2008
      • nr. 26/2008
      • nr. 25/2008
      • nr. 28/2008
      • nr. 27/2008
    • 2007
      • nr. 24/2007
      • nr. 23/2007
      • nr. 22/2007
      • nr. 21/2007
    • 2006
      • nr. 20/2006
      • nr. 19/2006
      • nr. 18/2006
      • nr. 16-17/2006
    • 2005
      • nr. 14-15/2005
      • nr. 13/2005
      • nr. 12/2005
      • nr. 11/2005
    • 2004
      • nr. 09-10/2004
      • nr. 07-08/2004
      • nr. 06/2004
      • nr. 04-05/2004
    • 2003
      • nr. 02-03/2003
      • nr. 01/2003
  • EDITORIAL
  • APARIȚII EDITORIALE
  • G-FOCUS

GeoPolitica

Portal de analize geopolitice, strategice si economice

  • ASOCIATIA “ION CONEA”
    • SCOP
    • DONATIONS. SPONSORSHIPS. ADVERTISING
  • Carti TOP FORM
  • G-FOCUS
  • Comanda GEOPOLITICA!
  • ABONAMENTE
  • G-FOCUS
  • CONTACT
  • GDPR
  • 11/08/2022
You are here: Home / TOPICS / GEOECONOMY / Responsabilitatea socială corporatistă în contextul crizei economice globale

Responsabilitatea socială corporatistă în contextul crizei economice globale

by https://www.geopolitic.ro/author/

996634_10153499807505405_1123923895_n1Adrian BASARABĂ, Laura Melinda STAN

Ambivalenţele sistemului global capitalist sunt prezente de la primele activităţi economice ale sectorului privat. Criza economică de la sfârşitul secolului al XIX-lea, cea din anii 1930, sau cea care a început la sfârşitul lui 2008 stau mărturie pentru disfuncţionalităţile sistemului economic global. În acest tip de mediu, principalele obiective ale responsabilităţii sociale corporatiste consistă într-o practică proactivă de reformulare a situaţiilor de tranziţie, a garantării existenţei proiectelor valide în spatele promisiunilor managementului, de prevenire a practicilor ilegale (în special neplata taxelor), în implementarea măsurilor ecologice în procesele de producţie, şi anihilarea efectelor negative şi pe termen lung ale şomajului. Pe scurt, perioadele de fierbere a pieţelor economice globalizate necesită o regândire a manierei în care companiile soluţionează relaţiile cu partenerii lor sociali şi metodele de a curăţa managementul inadecvat în perioadele de tranziţie.

The ambivalences of the global capitalist system have been present ever since the first economic activities of the private sector. The economic crisis from the end of the 19th century, the one in the 30’s, or the one which began at the end of 2008, witness the malfunctions of the world’s economic system. In this kind of environment, corporate social responsibility’s main goals consist in being a proactive practice of reformulating the transition situations, of guaranteeing the existence of valid projects behind the management’s promises, of preventing the illegal practices (especially not paying taxes), of implementing ecologic measures in the production process, and of annihilating the negative and long term effects of unemployment. Briefly, the turmoil periods of globalized economic markets require a rethinking of the manner in which the companies settle the relationships with their social partners, and methods of cleaning the inappropriate management during the transition periods.

Related

Filed Under: GEOECONOMY Tagged With: capitalism, corporate social responsibility, criza economică, economic crisis, globalizare, globalization, parteneri sociali, responsabilitate socială corporatistă, social partners

About

ARTICOL INTEGRAL
Pe geopolitic.ro sunt publicate abstracte ale articolelor publicate în Revista GEOPOLITICA, care poate fi comandată pe www.geopoliticamagazine.com, în format tipărit sau electronic.

PARTNERS

AUTHORS

PHOTOSGALLERY

INTERNATIONAL BOARD

NOUTATI EDITORIALE

Colectia GeoPolitica

Colectia GeoStrategie

Colectia GeoIntelligence

Colectia GeoIstorie

KEYWORD

Asia Centrală (26) Azerbaijan (27) Black Sea (44) carte (37) China (71) conflict (36) cooperare (29) criza (30) energie (28) energy (27) EU (46) Europa (35) European Union (41) geopolitica (157) geopolitics (54) globalizare (55) identitate (26) integrare (28) internationala (32) Irak (47) Iran (62) Islam (41) lansare (44) marea neagra (94) NATO (96) Orientul Mijlociu (29) putere (26) religie (26) Romania (184) Rusia (123) Russia (79) securitate (85) security (48) strategy (26) SUA (77) terorism (56) terrorism (34) Turcia (67) Turkey (38) Ucraina (58) UE (99) Ukraine (51) Uniunea Europeană (55) USA (30) şcoală (33)

Social Media

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Google+
GeoPolitica Copyright © 2015 - Log in