• HOME
  • REVISTA GEOPOLITICA
    • BOARD
      • DIPLOMATS
      • NATIONAL BOARD
      • INTERNATIONAL
    • 2022
      • nr. 92-93/2022
      • MAREA NEAGRĂ ÎN VORTEXUL GEOPOLITIC (I)
      • MAREA NEAGRĂ ÎN VORTEXUL GEOPOLITIC (II)
    • 2021
      • nr. 91/2021
      • nr. 89-90/2021
      • nr. 87-88/2021
      • nr. 86/2021
    • 2020
      • nr. 85/2020
      • nr. 84/2020
      • nr. 83/2020
      • nr. 82/2020
    • 2019
      • nr. 81/2019
      • nr. 80/2019
      • nr. 78-79/2019
      • nr. 77/2019
    • 2018
      • nr. 76/2018
      • nr. 75/2018
      • nr. 74/2018
      • nr. 73/2018
    • 2017
      • nr. 72/2017
      • nr. 71/2017
      • nr. 70/2017
      • nr. 68-69/2017
    • 2016
      • nr. 67/2016
      • nr. 66/2016
      • nr. 64-65/2016
      • nr. 63/2016
    • 2015
      • nr. 62/2015
      • nr. 61/2015
      • nr. 60/2015
      • nr.59/2015 EN
      • nr.59/2015 RO
    • 2014
      • nr. 58/2014
      • nr. 57/2014
      • nr. 56/2014
      • nr. 54-55/2014
    • 2013
      • nr. 53/2013
      • nr. 52/2013
      • nr. 51/2013
      • nr. 49-50/2013
    • 2012
      • nr. 48/2012
      • nr. 47/2012
      • nr. 46/2012
      • nr. 44-45/2012
    • 2011
      • nr. 43/2011
      • nr. 41-42/2011
      • NR. 40/2011
      • nr. 39/2011
    • 2010
      • nr. 38/2010
      • nr. 36-37/2010
      • nr. 35/2010
      • nr. 33-34/2010
    • 2009
      • nr. 32/2009
      • nr. 31/2009
      • nr. 30/2009
      • nr. 29/2009
    • 2008
      • nr. 26/2008
      • nr. 25/2008
      • nr. 28/2008
      • nr. 27/2008
    • 2007
      • nr. 24/2007
      • nr. 23/2007
      • nr. 22/2007
      • nr. 21/2007
    • 2006
      • nr. 20/2006
      • nr. 19/2006
      • nr. 18/2006
      • nr. 16-17/2006
    • 2005
      • nr. 14-15/2005
      • nr. 13/2005
      • nr. 12/2005
      • nr. 11/2005
    • 2004
      • nr. 09-10/2004
      • nr. 07-08/2004
      • nr. 06/2004
      • nr. 04-05/2004
    • 2003
      • nr. 02-03/2003
      • nr. 01/2003
  • EDITORIAL
  • APARIȚII EDITORIALE
  • G-FOCUS

GeoPolitica

Portal de analize geopolitice, strategice si economice

  • ASOCIATIA “ION CONEA”
    • SCOP
    • DONATIONS. SPONSORSHIPS. ADVERTISING
  • Carti TOP FORM
  • G-FOCUS
  • Comanda GEOPOLITICA!
  • ABONAMENTE
  • G-FOCUS
  • CONTACT
  • GDPR
  • 27/01/2023
You are here: Home / TOPICS / GEOPOLITICS / BUNA GUVERNARE, SOLUŢIA SIGURĂ DE PROGRES A ROMÂNIEI

BUNA GUVERNARE, SOLUŢIA SIGURĂ DE PROGRES A ROMÂNIEI

by https://www.geopolitic.ro/author/

Gl. (r.) prof. univ. dr. Anghel ANDREESCU*

Abstract. Good governance is the sustainable solution for Romania’s progress, including combating the hybrid war. We must reclaim the human capital and stop migration. We must reclaim confidence in the Romanian state and its institutions. We need to be united in combating geopolitical threats. It takes a new style of government and national consciousness before it is too late.

Rezumat: Buna guvernare este soluţia sigură de progres a României, inclusiv de combatere a ameninţărilor hibride actuale, gen Crimeea, Ucraina etc. Nu mai există o delimitare clară între războaiele convenţionale, tradiţionale şi cele atipice. Războiul hibrid este o nouă formă a războiului modern, nonconformistă, dusă de luptători dotaţi cu tehnică modernă de luptă, atac cibernetic, informaţional, dublat de o propagandă deosebit de agresivă. Simplele tulburări ale ordinii publice pot duce la atingerea scopurilor propuse de invadator. Războaiele neconvenţionale se duc fără declaraţii de război, fără justificări, chiar prin negări continue gen Rusia, în scopul ocupării Crimeii şi a Sud Estului Ucrainei. Guvernarea eficientă presupune implicarea actorilor statali şi nestatali, a cetăţenilor la conducerea ţării pe calea progresului. Buna guvernare este prevăzută într-un singur document important, respectiv „Strategia de Securitate Naţională a României”[1], care prevede că se realizează prin: gestionarea eficientă a intereselor publice, garantarea exercitării responsabile şi eficiente a puterii, în deplin acord cu principiile democraţiei şi cerinţele respectării drepturilor omului. Buna guvernare datează din anii 1980 şi a fost folosită de FMI şi BM, dar şi de alte instituţii dintr-o necesitate practică de a găsi răspunsurile la problemele complexe ale naţiunilor. Dezvoltarea unei ţări reprezintă de fapt o unitate de măsură a unei bune guvernări aşa cum este în Finlanda, Polonia, Cehia etc. Cât de bună guvernare poate fi în ţara noastră în cei 27 de ani?

* Academia Oamenilor de Ştiinţă din România

[1] Strategia de Securitate Naţională a României, Bucureşti, 2017, p. 15

Related

Filed Under: GEOPOLITICS Tagged With: cohesion, cyber, education, excessive politicization, government, hybrid war, informational, patriotism, progress, quality of life

About

ARTICOL INTEGRAL
Pe geopolitic.ro sunt publicate abstracte ale articolelor publicate în Revista GEOPOLITICA, care poate fi comandată pe www.geopoliticamagazine.com, în format tipărit sau electronic.

PARTNERS

AUTHORS

PHOTOSGALLERY

INTERNATIONAL BOARD

NOUTATI EDITORIALE

Colectia GeoPolitica

Colectia GeoStrategie

Colectia GeoIntelligence

Colectia GeoIstorie

KEYWORD

Asia Centrală (26) Azerbaijan (27) Black Sea (43) carte (37) China (71) conflict (36) cooperare (29) criza (30) energie (28) energy (27) EU (45) Europa (35) European Union (41) geopolitica (157) geopolitics (54) globalizare (55) identitate (26) integrare (28) internationala (32) Irak (47) Iran (62) Islam (41) lansare (44) marea neagra (94) NATO (96) Orientul Mijlociu (29) putere (26) religie (26) Romania (184) Rusia (123) Russia (78) securitate (85) security (48) strategy (26) SUA (77) terorism (56) terrorism (34) Turcia (67) Turkey (38) Ucraina (57) UE (99) Ukraine (48) Uniunea Europeană (55) USA (30) şcoală (33)

Social Media

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Google+
GeoPolitica Copyright © 2015 - Log in