Approximately 70% of European consumer goods are produced in the Far East and shipped to North Western Europe (NWE), from where they get re-distributed to the rest of the continent (Martens, 2008). However, the further inland one goes the more storage, transportation costs, and delivery times increase and the less profitable it becomes to operate such distribution chains from NWE. Notteboom forecasted in 2004 that trends in international trade will exhibit a growth of up to 15%, reaching a total of 30% by 2010. Due to the recent financial crisis his predictions did not come true. Nevertheless, the recovery of world trade, which started in the second half of 2009, grew above expectations in the first half of 2010. Since then growth has stabilised at a yearly growth rate of 15%. Over the past decade Eastern Europe was the leader in traded volumes and consumption expenditure growth. Controlling for the negative effects of the crisis, annualized demand growth figures are still expected to increase twice as fast in Eastern European countries, than in their Western counterparts . There is a clear need for a second major logistics hub to allow for a more cost and time efficient distribution of goods throughout the EU.
The envisioned research exceeds the scope of the current article, thus it should be read as a proposal submitted to the further attention of scientists, governmental institutions and/or businesses. The goal is to put forth a model for the successful development of a major distribution hub. The main questions that arise are: “Which harbors have the potential of becoming distribution hubs?”, “What is an optimal allocation of resources given budgetary constraints?” and last but not least: “Does Constanta have what it takes to become the next distribution hub?”
Propunere de cercetare Modelul de succes al unui hub de distibuţie
Aproximativ 70% din bunurile de consum din Europa sunt produse în Orientul Îndepărtat și expediate spre Europa de Nord Vest (ENV), de unde se re-distribuie restului continentului (Martens, 2008). Cu toate acestea, cu cât mai în interior se merge mai multă depozitare, costurile de transport și timpii de livrare cresc și devine mai puțin profitabile să opereze astfel de lanțuri de distribuție de la ENV. Notteboom a prognozat în 2004, că tendințele în comerțul internațional vor prezenta o creștere de până la 15%, ajungând la un total de 30% până în 2010. Ca urmare a recentei crize financiare previziunile sale nu s-au adeverit. Cu toate acestea, recuperarea comerțului mondial, care a început în a doua jumătate a anului 2009, a crescut peste așteptări, în prima jumătate a anului 2010. De atunci creșterea s-a stabilizat la o rată de creștere anuală de 15%. De-a lungul ultimului deceniu Europa de Est a fost liderul volumelor tranzacționate și a creșterii cheltuielilor de consum. Controlând efectele negative ale crizei, cifrele de creștere a cererii anualizate sunt încă de așteptat să crească de două ori mai rapid în țările din Europa de Est, decât în omologii lor occidentali. Există o nevoie clară pentru un al doilea nod logistic important pentru a permite un cost și timp eficient al distribuției mărfurilor pe întreg teritoriul UE.
Cercetarea imaginată depășește domeniul de aplicare al prezentului articol, prin urmare, ar trebui să fie interpretată ca o propunere prezentată în atenția în continuare aoamenilor de știință, instituțiilor guvernamentale și/sau întreprinderi. Scopul este de a înainta un model pentru dezvoltarea cu succes a unui centru major de distribuție. Principalele întrebări care apar sunt: “Care porturi au potențialul de a deveni centre de distribuție”, “Ce este o alocare optimă a resurselor având în vedere constrângerile bugetare” și ultimul, dar nu in ultimul rand: “Are Constanta ceea ce este nevoie pentru a deveni următorul hub de distribuție? “
Coments