– editura Top Form Bucureşti, 2021 –
Lucrarea de faţă încearcă să ofere o perspectivă cât mai cuprin-zătoare asupra fenomenului comunicării, în special asupra dimensiunii pragmatice a comunicării. Cititorii se vor familiariza cu termeni spe-cifici domeniului abordat, vor asimila teoriile expuse şi le vor utiliza în exerciţii practice. Finalitatea acestei cărţi nu este doar aceea de a expune unele teorii, ci şi de a mobiliza şi de a dezvolta competenţele comunicative ale cititorilor.
Astfel, după sunt puse faţă în faţă cultura naţională şi globalize-rea, nu doar o expresie, ci o dilema a zilelor noastre: cultura naţională şi reacţia sa de răspuns bazat pe patrimonial cultural al fiecărei naţiuni în faţa asaltului dirijat, dar şi natural al unui fenomen ce include impunerea unor modele socio-economice şi culturale de construcţie a unui sistem planetar cu o enormă capacitate de vehiculare a informaţiei de orice fel.
Din perspectiva unei deschideri spre fenomene ce încearcă să valorizeze atât trăsăturile culturale unice, cât şi să ofere posibilitatea conştientizării diversităţii exprimării culturale, autorul propune cititorului să descopere „valori” ce urmă definesc sistemul de opţiuni al fiecărui individ sau al fiecărui grup şi determină orientarea subiectului sau a colectivităţii în complexa reţea a condiţio-nărilor unei societăţi în întreaga sa istorie.
Coments