• HOME
  • REVISTA GEOPOLITICA
    • BOARD
      • DIPLOMATS
      • NATIONAL BOARD
      • INTERNATIONAL
    • 2022
      • nr. 96-97/2022
      • MAREA NEAGRĂ ÎN VORTEXUL GEOPOLITIC (II)
      • MAREA NEAGRĂ ÎN VORTEXUL GEOPOLITIC (I)
      • nr. 92-93/2022
    • 2021
      • nr. 91/2021
      • nr. 89-90/2021
      • nr. 87-88/2021
      • nr. 86/2021
    • 2020
      • nr. 85/2020
      • nr. 84/2020
      • nr. 83/2020
      • nr. 82/2020
    • 2019
      • nr. 81/2019
      • nr. 80/2019
      • nr. 78-79/2019
      • nr. 77/2019
    • 2018
      • nr. 76/2018
      • nr. 75/2018
      • nr. 74/2018
      • nr. 73/2018
    • 2017
      • nr. 72/2017
      • nr. 71/2017
      • nr. 70/2017
      • nr. 68-69/2017
    • 2016
      • nr. 67/2016
      • nr. 66/2016
      • nr. 64-65/2016
      • nr. 63/2016
    • 2015
      • nr. 62/2015
      • nr. 61/2015
      • nr. 60/2015
      • nr.59/2015 EN
      • nr.59/2015 RO
    • 2014
      • nr. 58/2014
      • nr. 57/2014
      • nr. 56/2014
      • nr. 54-55/2014
    • 2013
      • nr. 53/2013
      • nr. 52/2013
      • nr. 51/2013
      • nr. 49-50/2013
    • 2012
      • nr. 48/2012
      • nr. 47/2012
      • nr. 46/2012
      • nr. 44-45/2012
    • 2011
      • nr. 43/2011
      • nr. 41-42/2011
      • NR. 40/2011
      • nr. 39/2011
    • 2010
      • nr. 38/2010
      • nr. 36-37/2010
      • nr. 35/2010
      • nr. 33-34/2010
    • 2009
      • nr. 32/2009
      • nr. 31/2009
      • nr. 30/2009
      • nr. 29/2009
    • 2008
      • nr. 26/2008
      • nr. 25/2008
      • nr. 28/2008
      • nr. 27/2008
    • 2007
      • nr. 24/2007
      • nr. 23/2007
      • nr. 22/2007
      • nr. 21/2007
    • 2006
      • nr. 20/2006
      • nr. 19/2006
      • nr. 18/2006
      • nr. 16-17/2006
    • 2005
      • nr. 14-15/2005
      • nr. 13/2005
      • nr. 12/2005
      • nr. 11/2005
    • 2004
      • nr. 09-10/2004
      • nr. 07-08/2004
      • nr. 06/2004
      • nr. 04-05/2004
    • 2003
      • nr. 02-03/2003
      • nr. 01/2003
  • EDITORIAL
  • APARIȚII EDITORIALE
  • G-FOCUS

GeoPolitica

Portal de analize geopolitice, strategice si economice

  • ASOCIATIA “ION CONEA”
    • SCOP
    • DONATIONS. SPONSORSHIPS. ADVERTISING
  • Carti TOP FORM
  • G-FOCUS
  • Comanda GEOPOLITICA!
  • ABONAMENTE
  • G-FOCUS
  • CONTACT
  • GDPR
  • 26/03/2023
You are here: Home / GEOGRAPHIC REGIONS / MIDDLE EAST & NORTH AFRICA / Paşii principali făcuţi de Regatul Arabiei Saudite pentru combaterea terorismului, a finanţării terorismului şi a spălării de bani

Paşii principali făcuţi de Regatul Arabiei Saudite pentru combaterea terorismului, a finanţării terorismului şi a spălării de bani

by https://www.geopolitic.ro/author/

Abdullah F. ANSARY*

 

De multe ori Regatul Arabiei Saudite a denunţat şi condamnat în mod categoric terorismul şi toate formele şi tipurile de manifestare ale acestuia. Regatul a jucat un rol eficient şi activ în menţinerea securităţii şi înfruntarea fenomenului terorismului, a luat numeroase măsuri, a făcut paşii necesari pentru a combate terorismul la nivel naţional, regional şi internaţional, în diverse moduri, prin intermediul campaniilor ideologice şi de securitate, precum şi prin impunerea de restricţii financiare. Regatul a subliniat că este pe deplin pregătit să coopereze în toate eforturile de combatere a terorismului, regretând şi condamnând terorismul, indiferent de sursa şi obiectivele acestuia în cadrul tuturor forumurilor internaţionale. Regatul este chiar dornic să se alăture eforturilor internaţionale şi regionale împotriva terorismului şi să contribuie în mod eficient în cadrul unei acţiuni colective internaţionale sub egida Organizaţiei Naţiunilor Unite, în campania împotriva terorismului în toate formele şi tipurile de manifestare, indiferent de obiectivele acestuia.

Regatul Arabiei Saudite a fost ţinta a 147 de acte de terorism de diverse tipuri, variind de la răpiri până la bombardări şi atacuri sinucigaşe. Până acum, aceste acţiuni criminale au costat vieţile a peste (95) de civili nevinovaţi şi a peste (569) de răniţi; aceste

cifre cuprind cetăţenii din diverse ţări care erau în vizită sau lucrau în Regat. Forţele de securitate saudite au fost în măsură să zădărnicească peste (250) de planuri teroriste care aveau ca ţintă interesele interne şi străine şi vieţile cetăţenilor saudiţi nevinovaţi şi ale expatriaţilor din Arabia Saudită, reuşind să îi aducă pe cei implicaţi în faţa justiţiei. Peste (77) de membri ai forţelor de securitate saudite şi-au pierdut viaţa în acele operaţiuni împotriva terorismului şi peste (657) au fost răniţi.

În ciuda celui mai recent atac terorist, ameninţarea acestor grupuri teroriste în cadrul Regatului a fost redusă semnificativ datorită sprijinului constant pe care agenţiile de securitate competente l-au primit de la Guvernul Regatului, eforturilor continue, a sacrificiilor făcute de membrii agenţiilor de securitate şi grevelor preventive coordonate de agenţiile anti-terorism împotriva reţelelor teroriste şi ascunzătorilor acestora.

Regatul Arabiei Saudite a fost de mult timp conştient de importanţa acţiunilor hotărâte şi măsurilor stricte pentru combaterea terorismului şi activităţilor financiare asociate cu terorismul. A promulgat mai multe acte legislative şi regulamente pentru a contracara acest tip de activitate criminală şi a lansat o campanie naţională de conştientizare pentru a combate terorismul şi ideologia extremistă prin dialog şi

 

elucidarea adevăratelor valori ale religiei islamice bazate pe toleranţă şi acceptarea celorlalţi. Regatul a sprijinit multe iniţiative regionale şi internaţionale în acest scop,iar experienţa saudită în combaterea terorismului şi a ideologiei extremiste, care a obţinut un succes semnificativ şi a câştigat recunoaşterea internaţională, s-a dovedit a fi în beneficiul mai multor state importante la nivel global. Această lucrare doreşte să aducă în prim plan eforturile principale ale Regatului din acest punct de vedere. Aspectele principale pe care se va concentra sunt: poziţia Regatului Arabiei Saudite şi Islamului în ceea ce priveşte terorismul; paşii şi măsurile principale luate de Regat la nivel intern pentru a combate terorismul şi activităţile financiare asociate acestuia; cooperarea bilaterală dintre Regat şi alte ţări în domeniul combaterii terorismului, cooperarea şi coordonarea Regatului la nivel internaţional pentru a combate terorismul şi în special spălarea de bani, finanţarea terorismului şi instrumentele multilaterale şi mecanismele din domeniul combaterii terorismului din care Arabia Saudită face parte.

POZIŢIA REGATULUI ARABIEI SAUDITE ŞI ISLAMULUI
ÎN CEEA CE PRIVEŞTE TERORISMUL

Arabia Saudită a subliniat cu mai multe ocazii faptul că respinge şi condamnă terorismul, indiferent de sursa şi obiectivele acestuia. Aşa cum se stipulează în Legea Fundamentală a Guvernării a Regatului, Arabia Saudită este o ţară arabă, iar religia acesteia este Islam. Guvernarea din Arabia Saudită îşi are originile în Legea islamică (Shari’a) şi toate reglementările acesteia sunt în conformitate cu principiile Shari’a care interzic şi condamnă terorismul în toate formele şi tipurile de manifestare. În consecinţă, toate acţiunile sau activităţile care sprijină şi înlesnesc comiterea de infracţiuni de terorism, inclusiv spălarea de bani şi finanţarea terorismului, sunt interzise.

Astfel, Consiliul Clericilor Musulmani Seniori din Regat a emis decizia nr. 148 din 1989 în care s-a subliniat faptul că Shari’a islamică consideră terorismul un act atroce de agresiune şi o acţiune păcătoasă care provoacă haos. Textul deciziei Consiliului a stipulat următoarele: „Ca urmare a producerii mai multor acţiuni, produse de persoane instabile cu puţină credinţă sau chiar deloc, în care multe persoane nevinovate şi-au pierdut viaţa şi în care au fost avariate bunuri publice şi având în vedere că Regatul Arabiei Saudite, precum alte ţări, este ţinta unor astfel de acte, Consiliul consideră că ar trebui să se ia în calcul aplicarea unor sancţiuni de descurajare a tuturor celor care comit acte de sabotaj, care perturbă liniştea publică şi provoacă o stare de haos şi dezordine. În consecinţă, Consiliul a decis ca orice persoană condamnată legal pentru comiterea actelor de sabotaj, perturbare a liniştii sau atac asupra persoanelor pe proprietate privată sau publică prin, inter alia, explozii în locuinţe, moschei, şcoli, spitale, fabrici, poduri, depozite de muniţii, unităţi de depozitare a apei şi utilităţi publice precum ţevi de petrol sau explozii şi deturnare de avioane etc. vor fi pasibile de pedeapsa cu moartea.”

În data de 22/9/2007, Eminenţa Sa Marele Muftiu al Regatului a emis un avertisment împotriva călătoriilor în străinătate sub pretextul jihadului sau al instigării altora la aşa ceva, din moment ce aceasta ar constitui o încălcare a Shari’a islamică. Consiliul Clericilor Musulmani Seniori a emis şi decizia nr. 239 din 12/4/2010, stipulând că: „Finanţarea sau tentativele de finanţare a terorismului prin donaţii, colectare de fonduri sau participarea la acestea în orice mod constituie un act criminal interzis şi pedepsit din punct de vedere legal, indiferent dacă bunurile sunt monetare sau nemonetare şi dacă originea fondurilor este legală sau ilegală. Dintr-o perspectivă legală, oricine comite cu bună ştiinţă o astfel de acţiune interzisă şi păcătoasă merită pedeapsa stabilită pentru aceasta.”

* Ministerul de Interne al Regatului Arabiei Saudite

Related

Filed Under: MIDDLE EAST & NORTH AFRICA Tagged With: arabiei, combaterea, pentru, principali, regatul, saudite

About

ARTICOL INTEGRAL
Pe geopolitic.ro sunt publicate abstracte ale articolelor publicate în Revista GEOPOLITICA, care poate fi comandată pe www.geopoliticamagazine.com, în format tipărit sau electronic.

PARTNERS

AUTHORS

Directioneaza 3,5% catre Revista Geopolitica! Descarca de aici formularul!

PHOTOSGALLERY

INTERNATIONAL BOARD

NOUTATI EDITORIALE

Colectia GeoPolitica

Colectia GeoStrategie

Colectia GeoIntelligence

Colectia GeoIstorie

KEYWORD

Asia Centrală (26) Azerbaijan (27) Black Sea (43) carte (37) China (71) conflict (36) cooperare (29) criza (30) energie (28) energy (27) EU (45) Europa (35) European Union (41) geopolitica (157) geopolitics (54) globalizare (55) identitate (26) integrare (28) internationala (32) Irak (47) Iran (62) Islam (41) lansare (44) marea neagra (94) NATO (96) Orientul Mijlociu (29) putere (26) religie (26) Romania (184) Rusia (123) Russia (78) securitate (85) security (48) strategy (26) SUA (77) terorism (56) terrorism (34) Turcia (67) Turkey (38) Ucraina (57) UE (99) Ukraine (48) Uniunea Europeană (55) USA (30) şcoală (33)

Social Media

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Google+
GeoPolitica Copyright © 2015 - Log in