• HOME
  • REVISTA GEOPOLITICA
    • BOARD
      • DIPLOMATS
      • NATIONAL BOARD
      • INTERNATIONAL
    • 2022
      • nr. 92-93/2022
    • 2021
      • nr. 91/2021
      • nr. 89-90/2021
      • nr. 87-88/2021
      • nr. 86/2021
    • 2020
      • nr. 85/2020
      • nr. 84/2020
      • nr. 83/2020
      • nr. 82/2020
    • 2019
      • nr. 81/2019
      • nr. 80/2019
      • nr. 78-79/2019
      • nr. 77/2019
    • 2018
      • nr. 76/2018
      • nr. 75/2018
      • nr. 74/2018
      • nr. 73/2018
    • 2017
      • nr. 72/2017
      • nr. 71/2017
      • nr. 70/2017
      • nr. 68-69/2017
    • 2016
      • nr. 67/2016
      • nr. 66/2016
      • nr. 64-65/2016
      • nr. 63/2016
    • 2015
      • nr. 62/2015
      • nr. 61/2015
      • nr. 60/2015
      • nr.59/2015 EN
      • nr.59/2015 RO
    • 2014
      • nr. 58/2014
      • nr. 57/2014
      • nr. 56/2014
      • nr. 54-55/2014
    • 2013
      • nr. 53/2013
      • nr. 52/2013
      • nr. 51/2013
      • nr. 49-50/2013
    • 2012
      • nr. 48/2012
      • nr. 47/2012
      • nr. 46/2012
      • nr. 44-45/2012
    • 2011
      • nr. 43/2011
      • nr. 41-42/2011
      • NR. 40/2011
      • nr. 39/2011
    • 2010
      • nr. 38/2010
      • nr. 36-37/2010
      • nr. 35/2010
      • nr. 33-34/2010
    • 2009
      • nr. 32/2009
      • nr. 31/2009
      • nr. 30/2009
      • nr. 29/2009
    • 2008
      • nr. 26/2008
      • nr. 25/2008
      • nr. 28/2008
      • nr. 27/2008
    • 2007
      • nr. 24/2007
      • nr. 23/2007
      • nr. 22/2007
      • nr. 21/2007
    • 2006
      • nr. 20/2006
      • nr. 19/2006
      • nr. 18/2006
      • nr. 16-17/2006
    • 2005
      • nr. 14-15/2005
      • nr. 13/2005
      • nr. 12/2005
      • nr. 11/2005
    • 2004
      • nr. 09-10/2004
      • nr. 07-08/2004
      • nr. 06/2004
      • nr. 04-05/2004
    • 2003
      • nr. 02-03/2003
      • nr. 01/2003
  • EDITORIAL
  • APARIȚII EDITORIALE
  • G-FOCUS

GeoPolitica

Portal de analize geopolitice, strategice si economice

  • ASOCIATIA “ION CONEA”
    • SCOP
    • DONATIONS. SPONSORSHIPS. ADVERTISING
  • Carti TOP FORM
  • G-FOCUS
  • Comanda GEOPOLITICA!
  • ABONAMENTE
  • G-FOCUS
  • CONTACT
  • GDPR
  • 05/07/2022
You are here: Home / TOPICS / ORGANIZATIONS / European Union / Uniunea Europeana şi armonizarea interselor în zona pontică

Uniunea Europeana şi armonizarea interselor în zona pontică

by https://www.geopolitic.ro/author/

photo_01Octavian Alexandru PARASCHIVESCU

This articol analizează balanța puterii în regiunea Mării Negre, dar, de asemenea, strategia creată de către UE pentru a aborda principalele probleme și de a găsi un numitor comun. Unul dintre aspectele cheie ale geopoliticii este abilitatea de a pune în balanță puterea dinamică a unui stat cu caracterul permanent al formelor geografice. Atât Dunărea, cât și Marea Neagră sunt strâns legate între ele și statele care s-au format în această regiune trebuie să găsească numitorul comun, astfel încât pacea, stabilitatea, securitatea și creșterea economică să poate exista. Începând cu anul 2004 de extindere a NATO, regiunea a suferit o schimbare, pentru că Federația Rusă a văzut această abordare ca o amenințare. Cu toate acestea, extinderea UE în 2007 s-a adăugat la această situație. UE are o sarcină foarte dificilă înainte, pentru că problemele din regiune sunt diverse și complexe. Există mari interese geo-economice, interesele de securitate, conflictele înghețate, există state care doresc să fie integrate în structurile euro-atlantice etc. Deci, întrebarea este cum pot fi interese diferite aduse împreună pentru a forma un interes comun? Sinergia Mării Negre, dar și strategia UE pentru regiunea Dunării sunt principalele politici regionale oficiale de remorcare care încearcă să găsească interesul comun, dar acest lucru va lua o mulțime de timp. De asemenea, va veni momentul în care UE și NATO vor trebui să ia o decizie în ceea ce privește viitoarele admiteri și aceste decizii stabilesc securitatea și stabilitatea regiunii. Până atunci, cred că obiectivul principal al UE ar trebui să fie să creeze premisele pentru o economie sănătoasă a Mării Negre de la care toți jucătorii pot câștiga.

This article examines the balance of power in the Black Sea region, but also the strategy created by the EU to tackle the main issues and find a common nominator. One of the key aspects of geopolitics is the ability to put in balance the dynamic power of a state with the permanent character of the geographical forms. Both the Danube and Black Sea are closely linked together and the states that formed in this region must find the common nominator so that peace, stability, security and economic growth can exist. Since 2004 NATO enlargement, the region has suffered a change, because the Russian Federation saw this approach as a threat. Nonetheless the EU enlargement in 2007 added to this situation. The EU has a very difficult task ahead, because the problems of the region are diverse and complex. There are big geo-economic interests, security interests, frozen conflicts, there are states that want to be integrated in the Euro-Atlantic structures etc. So the question is how can different interests be brought together to form a common interest? The Black Sea Synergy but also the EU strategy for the Danube region are tow main official regional policies that try to find the common interest, but this will take a lot of time. Also the time will come when the EU and NATO will have to take a decision regarding the future admissions and in these decisions lays the security and stability of the region. Until then, I believe that the main objective for the EU should be to create the premises for a healthy Black Sea economy from which all players can win.

Related

Filed Under: European Union Tagged With: Black Sea, Conflicte îngheţate, energie, energy, EU, Frozen Conflicts, marea neagra, NATO, Rusia, Russia, UE

About

ARTICOL INTEGRAL
Pe geopolitic.ro sunt publicate abstracte ale articolelor publicate în Revista GEOPOLITICA, care poate fi comandată pe www.geopoliticamagazine.com, în format tipărit sau electronic.

AUTHORS

ES dl Mircea Geoana - Secretar General Adjunct NATO

GEOPOLITICA MARILOR PUTERI ÎN ASIA-PACIFIC

Controversat 11.03.2022 (p II)

Controversat 11,03.2022 (p I)

Contextul geopolitic - Olectie de viata (p II)

Contextul geopolitic - O lectie de viata (p I)

Interviu cu `Sasha` (Slaviansk -2019), militar in trupele speciale ucrainene

Legile puterii cu Alexandra Pacuraru martie 2022, partea a II-a

Interviu cu Oleksandra Tsekhanovska, analis razboi hibrid

Legile puterii cu Alexandra Pacuraru martie 2022, partea I

Pe linia de contact ucraineano-rusa, 2019

Subiectiv de Marti, 1 Martie 2022

INTERVENTIE NEWS MAGAZIN ANTENA 3, 27.02.2022/13.00

Russia's Gamble in Ukraine

RAZBOI SI PACE IN EUROPA DE EST

Revista GeoPolitica

Antena 3 - Situatia din Ucraina

Extras din conferința Institutului Schiller "Crearea unei noi arhitecturi de securitate"

NOUTATI EDITORIALE

Ucraina în ghearele ursului Putin // Intelligence4ALL - 14.02.2022

Analiza de intelligence și Strategic Foresight - 21.01.2022

Analiza de intelligence și Strategic Foresight - 20.01.2022

KEYWORD

Asia Centrală (26) Azerbaijan (27) Black Sea (44) carte (37) China (71) conflict (36) cooperare (29) criza (30) energie (28) energy (27) EU (46) Europa (35) European Union (41) geopolitica (157) geopolitics (54) globalizare (55) identitate (26) integrare (28) internationala (32) Irak (47) Iran (62) Islam (41) lansare (44) marea neagra (94) NATO (96) Orientul Mijlociu (29) putere (26) religie (26) Romania (184) Rusia (123) Russia (79) securitate (85) security (48) strategy (26) SUA (77) terorism (56) terrorism (34) Turcia (67) Turkey (38) Ucraina (58) UE (99) Ukraine (51) Uniunea Europeană (55) USA (30) şcoală (33)

Afganistan Tragedia unui popor 06.10.2021

Social Media

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Google+

Emisiunea "Obiectiv Strategic" - invitati Vasile Simileanu si Olivia Comsa

GeoPolitica Copyright © 2015 - Log in