• HOME
  • REVISTA GEOPOLITICA
    • BOARD
      • DIPLOMATS
      • NATIONAL BOARD
      • INTERNATIONAL
    • 2022
      • nr. 92-93/2022
    • 2021
      • nr. 91/2021
      • nr. 89-90/2021
      • nr. 87-88/2021
      • nr. 86/2021
    • 2020
      • nr. 85/2020
      • nr. 84/2020
      • nr. 83/2020
      • nr. 82/2020
    • 2019
      • nr. 81/2019
      • nr. 80/2019
      • nr. 78-79/2019
      • nr. 77/2019
    • 2018
      • nr. 76/2018
      • nr. 75/2018
      • nr. 74/2018
      • nr. 73/2018
    • 2017
      • nr. 72/2017
      • nr. 71/2017
      • nr. 70/2017
      • nr. 68-69/2017
    • 2016
      • nr. 67/2016
      • nr. 66/2016
      • nr. 64-65/2016
      • nr. 63/2016
    • 2015
      • nr. 62/2015
      • nr. 61/2015
      • nr. 60/2015
      • nr.59/2015 EN
      • nr.59/2015 RO
    • 2014
      • nr. 58/2014
      • nr. 57/2014
      • nr. 56/2014
      • nr. 54-55/2014
    • 2013
      • nr. 53/2013
      • nr. 52/2013
      • nr. 51/2013
      • nr. 49-50/2013
    • 2012
      • nr. 48/2012
      • nr. 47/2012
      • nr. 46/2012
      • nr. 44-45/2012
    • 2011
      • nr. 43/2011
      • nr. 41-42/2011
      • NR. 40/2011
      • nr. 39/2011
    • 2010
      • nr. 38/2010
      • nr. 36-37/2010
      • nr. 35/2010
      • nr. 33-34/2010
    • 2009
      • nr. 32/2009
      • nr. 31/2009
      • nr. 30/2009
      • nr. 29/2009
    • 2008
      • nr. 26/2008
      • nr. 25/2008
      • nr. 28/2008
      • nr. 27/2008
    • 2007
      • nr. 24/2007
      • nr. 23/2007
      • nr. 22/2007
      • nr. 21/2007
    • 2006
      • nr. 20/2006
      • nr. 19/2006
      • nr. 18/2006
      • nr. 16-17/2006
    • 2005
      • nr. 14-15/2005
      • nr. 13/2005
      • nr. 12/2005
      • nr. 11/2005
    • 2004
      • nr. 09-10/2004
      • nr. 07-08/2004
      • nr. 06/2004
      • nr. 04-05/2004
    • 2003
      • nr. 02-03/2003
      • nr. 01/2003
  • GEOPOLITICA
  • EDITORIAL
  • APARIȚII EDITORIALE

GeoPolitica

Portal de analize geopolitice, strategice si economice

  • ASOCIATIA “ION CONEA”
    • SCOP
    • DONATIONS. SPONSORSHIPS. ADVERTISING
  • Carti TOP FORM
  • Comanda GEOPOLITICA!
  • ABONAMENTE
  • GDPR
  • CONTACT
  • 24/05/2022
You are here: Home / TOPICS / GEOSTRATEGY / Mass-media ca resursă de putere în contextul globalizării

Mass-media ca resursă de putere în contextul globalizării

by https://www.geopolitic.ro/author/

9a1289831b526f2f98701df1e1b7c3d8-300x236George DAVID

„Mare parte a literaturii despre globalizare s-a concentrat pe aspectele economice ale pieţelor, comerţului şi dezvoltării globale. Dar este cinstit să spunem că fără comunicare globală n-ar putea exista o piaţă globală. Comunicarea contribuie atât din punct de vedere material, cât şi simbolic, la globalizare în cel puţin trei moduri distincte. În primul rând, comunicarea globală pune la dispoziţie «infostructurile» pentru transferul fluxurilor de date, informaţii şi imagini care au făcut posibilă apariţia unui nou pan-capitalism. În al doilea rând, ea a făcut să crească nivelurile cererii prin «canalele dorinţei» ale publicităţii globale. În fine, ea a potenţat vocile tăcute ale periferiilor, ale căror cereri pentru auto-determinare şi justiţie socială au luat adesea forma fetişismului identităţii contra fetişismului comodităţii afişat de centre.”
Majid Tehranian, Global Communication and World Politics: Domination, Development, and Discourse, Lynne Rienner Publications, 1999, p. 4

Globalizarea influenţează procesele de distribuire şi redistribuire a resurselor mondiale, precum şi fluxurile acestora. Prin această influenţă, globalizarea favorizează şi chiar determină mondializarea vectorilor purtători ai informaţiei, în special a mass-media. Procesele globalizante sunt potenţate, la rândul lor, de mondializarea mass-media, care deturnează importanţa locală a diferitelor evenimente în favoarea importanţei lor globale. Interacţiunea evoluţiilor politico-economice cu mass-media, influenţa reciprocă pe care părţile acestei interacţiuni o produc una asupra alteia duc în mod obiectiv la manifestarea unor efecte perverse care au ca rezultat deturnarea interesată a semnificaţiilor informaţiei. Ca urmare, informarea „corectă” a opiniei publice este alterată, în măsură mai mică sau mai mare, de procese involuntare sau voluntare de distorsionare a comunicării prin dezinformare, intoxicare, manipulare, influenţare a moralului şi a deciziilor unor persoane, înşelăciune, amăgire, intimidare, diversiune.

Related

Filed Under: GEOSTRATEGY Tagged With: comunicare, dezinformare, globalizare, manipulare, mass-media, putere

About

ARTICOL INTEGRAL
Pe geopolitic.ro sunt publicate abstracte ale articolelor publicate în Revista GEOPOLITICA, care poate fi comandată pe www.geopoliticamagazine.com, în format tipărit sau electronic.

AUTHORS

Controversat 11.03.2022 (p II)

Controversat 11,03.2022 (p I)

Contextul geopolitic - Olectie de viata (p II)

Contextul geopolitic - O lectie de viata (p I)

Interviu cu `Sasha` (Slaviansk -2019), militar in trupele speciale ucrainene

Legile puterii cu Alexandra Pacuraru martie 2022, partea a II-a

Interviu cu Oleksandra Tsekhanovska, analis razboi hibrid

Legile puterii cu Alexandra Pacuraru martie 2022, partea I

Pe linia de contact ucraineano-rusa, 2019

Subiectiv de Marti, 1 Martie 2022

INTERVENTIE NEWS MAGAZIN ANTENA 3, 27.02.2022/13.00

Russia's Gamble in Ukraine

RAZBOI SI PACE IN EUROPA DE EST

Revista GeoPolitica

Antena 3 - Situatia din Ucraina

Extras din conferința Institutului Schiller "Crearea unei noi arhitecturi de securitate"

NOUTATI EDITORIALE

Ucraina în ghearele ursului Putin // Intelligence4ALL - 14.02.2022

PARTENERI

Analiza de intelligence și Strategic Foresight - 21.01.2022

Analiza de intelligence și Strategic Foresight - 20.01.2022

KEYWORD

Asia Centrală (26) Azerbaijan (27) Black Sea (44) carte (37) China (71) conflict (36) cooperare (29) criza (30) energie (28) energy (27) EU (46) Europa (35) European Union (41) geopolitica (157) geopolitics (54) globalizare (55) identitate (26) integrare (28) internationala (32) Irak (47) Iran (62) Islam (41) lansare (44) marea neagra (94) NATO (96) Orientul Mijlociu (29) putere (26) religie (26) Romania (184) Rusia (123) Russia (79) securitate (85) security (48) strategy (26) SUA (77) terorism (56) terrorism (34) Turcia (67) Turkey (38) Ucraina (58) UE (99) Ukraine (51) Uniunea Europeană (55) USA (30) şcoală (33)

Afganistan Tragedia unui popor 06.10.2021

Social Media

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Google+

Emisiunea "Obiectiv Strategic" - invitati Vasile Simileanu si Olivia Comsa

YouTube

YouTube Embed: No video/playlist ID has been supplied

GeoPolitica Copyright © 2015 - Log in