Marcela NEDEA
Canalul Dunăre – Main – Rhin a fost inaugurat la 25 Septembrie, 1992, și a durat două decenii să fie finalizată construcţia diverselor sale segmente. Această nouă cale se alătură Dunării, în zona Kelheimport, la Main, aproape de portul Bamberg, de-a lungul a 171 km. Ruta de conexiune de şaisprezece ore între bazinul de drenaj a Dunării şi aceea a Rhinului trece prin Masivul Franconian Jura la o altitudine maximă de 406 m. Diferenţa de nivel de 174,5 m este redusă cu ajutorul a 16 ecluze. Capacitatea anuală de transport atinge 15 milioane tone. Acest pasaj transcontinental, lung de 3.500 km între porturile Rotterdam şi Constanţa, conectează Marea Nordului şi Marea Neagră. În acest fel, ţările central europene interioare (Austria, Slovacia şi Ungaria) pot atinge ambele mări. În afară de aceasta, ţările situate în Nordul Europei pot avea acces la Mediterana pe ruta Bosfor – Dardanele (1.000 Mm) în locul variantei Gibraltar (3.375 Mm), scurtând distanţa de 3,3 ori . Canalul Dunăre – Main – Rhin deschide noi pieţe pentru toate ţările dunărene şi schimbări substanţiale cresc schimburile de bunuri pe distanţe lungi.
Coments