• HOME
  • REVISTA GEOPOLITICA
    • BOARD
      • DIPLOMATS
      • NATIONAL BOARD
      • INTERNATIONAL
    • 2022
      • nr. 92-93/2022
      • MAREA NEAGRĂ ÎN VORTEXUL GEOPOLITIC (I)
      • MAREA NEAGRĂ ÎN VORTEXUL GEOPOLITIC (II)
    • 2021
      • nr. 91/2021
      • nr. 89-90/2021
      • nr. 87-88/2021
      • nr. 86/2021
    • 2020
      • nr. 85/2020
      • nr. 84/2020
      • nr. 83/2020
      • nr. 82/2020
    • 2019
      • nr. 81/2019
      • nr. 80/2019
      • nr. 78-79/2019
      • nr. 77/2019
    • 2018
      • nr. 76/2018
      • nr. 75/2018
      • nr. 74/2018
      • nr. 73/2018
    • 2017
      • nr. 72/2017
      • nr. 71/2017
      • nr. 70/2017
      • nr. 68-69/2017
    • 2016
      • nr. 67/2016
      • nr. 66/2016
      • nr. 64-65/2016
      • nr. 63/2016
    • 2015
      • nr. 62/2015
      • nr. 61/2015
      • nr. 60/2015
      • nr.59/2015 EN
      • nr.59/2015 RO
    • 2014
      • nr. 58/2014
      • nr. 57/2014
      • nr. 56/2014
      • nr. 54-55/2014
    • 2013
      • nr. 53/2013
      • nr. 52/2013
      • nr. 51/2013
      • nr. 49-50/2013
    • 2012
      • nr. 48/2012
      • nr. 47/2012
      • nr. 46/2012
      • nr. 44-45/2012
    • 2011
      • nr. 43/2011
      • nr. 41-42/2011
      • NR. 40/2011
      • nr. 39/2011
    • 2010
      • nr. 38/2010
      • nr. 36-37/2010
      • nr. 35/2010
      • nr. 33-34/2010
    • 2009
      • nr. 32/2009
      • nr. 31/2009
      • nr. 30/2009
      • nr. 29/2009
    • 2008
      • nr. 26/2008
      • nr. 25/2008
      • nr. 28/2008
      • nr. 27/2008
    • 2007
      • nr. 24/2007
      • nr. 23/2007
      • nr. 22/2007
      • nr. 21/2007
    • 2006
      • nr. 20/2006
      • nr. 19/2006
      • nr. 18/2006
      • nr. 16-17/2006
    • 2005
      • nr. 14-15/2005
      • nr. 13/2005
      • nr. 12/2005
      • nr. 11/2005
    • 2004
      • nr. 09-10/2004
      • nr. 07-08/2004
      • nr. 06/2004
      • nr. 04-05/2004
    • 2003
      • nr. 02-03/2003
      • nr. 01/2003
  • EDITORIAL
  • APARIȚII EDITORIALE
  • G-FOCUS

GeoPolitica

Portal de analize geopolitice, strategice si economice

  • ASOCIATIA “ION CONEA”
    • SCOP
    • DONATIONS. SPONSORSHIPS. ADVERTISING
  • Carti TOP FORM
  • G-FOCUS
  • Comanda GEOPOLITICA!
  • ABONAMENTE
  • G-FOCUS
  • CONTACT
  • GDPR
  • 11/08/2022
You are here: Home / TOPICS / GEOPOLITICS / România şi Europa regiunilor – premise pentru o viitoare integrare

România şi Europa regiunilor – premise pentru o viitoare integrare

by https://www.geopolitic.ro/author/

Radu SĂGEATĂ

Marcela NEDEA

gp-enRomania and the Europe of the Regions – Premises for a Future Integration

With Romania joining the European and Euro-Atlantic cooperation structures and in the light of the dysfunctions shown by the present administrative-territorial organisation, that have been piling up over the past 35 years, the elaboration of a model to optimise the country’s administrative-territorial map in keeping with the E.U. regionalisation criteria, is a topic of debate. Therefore, studying these criteria should be a first priority. The heterogeneous character of Europe’s administrative structures derives from their genesis and evolution. Whether federal, unitary or regional, the administrative pattern of the states is based on a rationale that has shaped distinct particularities for the ensuing administrative-territorial entities. In view of it, I have distinguished several types of political-administrative regionalisations within the E.U. countries: administrative (France); historical and political-military (Germany); historical and ethnical-minority (Italy, Spain); linguistic (Belgium); economic-statistic (Denmark, Greece) and voluntary-based cooperation (Great Britain).

gp-roCu aderarea României la structurile de cooperare europeană și euro-atlantică și în lumina disfuncționalităților arătate de organizarea administrativ-teritorială din prezent, care s-au adunat în ultimii 35 ani, elaborarea unui model pentru a optimiza harta administrativ-teritorială a țării, păstrând criteriile UE de regionalizare, este un subiect de dezbatere. Prin urmare, studierea acestor criterii trebuie să fie o prioritate de prim rang. Caracterul heterogen al structurilor administrative ale Europei derivă din geneza și evoluția lor. Fie federal, unitar sau regional, modelul administrativ al statelor este bazat pe un raționament care a dat formă unor particularități distincte pentru asigurarea entităților administrativ-teritoriale. Din acest punct de vedere, am distins câteva tipuri de regionalizare politico-administrativă în țările UE: administrativă (Franța), istorică și politico-militară (Germania), istorică și etnic-minoritară (Italia, Spania), lingvistică (Belgia), economic-statistică (Danemarca, Grecia) și cooperare voluntară (Marea Britanie).

Related

Filed Under: GEOPOLITICS Tagged With: E.U., political-administrative regionalisation, regionare politico-administrativă, Romania, territorial-statistical units, unităţi teritorial-statistice

About

ARTICOL INTEGRAL
Pe geopolitic.ro sunt publicate abstracte ale articolelor publicate în Revista GEOPOLITICA, care poate fi comandată pe www.geopoliticamagazine.com, în format tipărit sau electronic.

PARTNERS

AUTHORS

PHOTOSGALLERY

INTERNATIONAL BOARD

NOUTATI EDITORIALE

Colectia GeoPolitica

Colectia GeoStrategie

Colectia GeoIntelligence

Colectia GeoIstorie

KEYWORD

Asia Centrală (26) Azerbaijan (27) Black Sea (44) carte (37) China (71) conflict (36) cooperare (29) criza (30) energie (28) energy (27) EU (46) Europa (35) European Union (41) geopolitica (157) geopolitics (54) globalizare (55) identitate (26) integrare (28) internationala (32) Irak (47) Iran (62) Islam (41) lansare (44) marea neagra (94) NATO (96) Orientul Mijlociu (29) putere (26) religie (26) Romania (184) Rusia (123) Russia (79) securitate (85) security (48) strategy (26) SUA (77) terorism (56) terrorism (34) Turcia (67) Turkey (38) Ucraina (58) UE (99) Ukraine (51) Uniunea Europeană (55) USA (30) şcoală (33)

Social Media

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Google+
GeoPolitica Copyright © 2015 - Log in