• ABONAMENTE
  • ASOCIATIA “ION CONEA”
    • SCOP
  • EDITURA
  • Librărie GeoPolitică
  • DONATIONS. SPONSORSHIPS. ADVERTISING
  • CONTACT

GeoPolitica

Portal de analize geopolitice, strategice si economice

  • HOME
  • REVISTA GEOPOLITICA
    • 2018
      • nr. 76/2018
      • nr. 75/2018
      • nr. 74/2018
      • nr. 73/2018
    • 2017
      • nr. 72/2017
      • nr. 71/2017
      • nr. 70/2017
      • nr. 68-69/2017
    • 2016
      • nr. 67/2016
      • nr. 66/2016
      • nr. 64-65/2016
      • nr. 63/2016
    • 2015
      • nr. 62/2015
      • nr. 61/2015
      • nr. 60/2015
      • nr.59/2015 EN
      • nr.59/2015 RO
    • 2014
      • nr. 58/2014
      • nr. 57/2014
      • nr. 56/2014
      • nr. 54-55/2014
    • 2013
      • nr. 53/2013
      • nr. 52/2013
      • nr. 51/2013
      • nr. 49-50/2013
    • 2012
      • nr. 48/2012
      • nr. 47/2012
      • nr. 46/2012
      • nr. 44-45/2012
    • 2011
      • nr. 43/2011
      • nr. 41-42/2011
      • NR. 40/2011
      • nr. 39/2011
    • 2010
      • nr. 38/2010
      • nr. 36-37/2010
      • nr. 35/2010
      • nr. 33-34/2010
    • 2009
      • nr. 32/2009
      • nr. 31/2009
      • nr. 30/2009
      • nr. 29/2009
    • 2008
      • nr. 28/2008
      • nr. 27/2008
      • nr. 26/2008
      • nr. 25/2008
    • 2007
      • nr. 24/2007
      • nr. 23/2007
      • nr. 22/2007
      • nr. 21/2007
    • 2006
      • nr. 20/2006
      • nr. 19/2006
      • nr. 18/2006
      • nr. 16-17/2006
    • 2005
      • nr. 14-15/2005
      • nr. 13/2005
      • nr. 12/2005
      • nr. 11/2005
    • 2004
      • nr. 09-10/2004
      • nr. 07-08/2004
      • nr. 06/2004
      • nr. 04-05/2004
    • 2003
      • nr. 02-03/2003
      • nr. 01/2003
  • BOARD
    • DIPLOMATS
    • NATIONAL BOARD
    • INTERNATIONAL
  • EDITORIAL
  • CLUBURI GEOPOLITICA
    • ExtraEurope
    • Club Geopolitica
    • New Silk Road
    • Geopolitica Club România
  • INTERNATIONAL SUMMER SCHOOL
  • 19/02/2019
You are here: Home / TOPICS / CULTURE AND CIVILIZATION / Departamentul pentru Relaţii Interetnice

Departamentul pentru Relaţii Interetnice

by BANU Andreea

driAndreea BANU

Structură
Departamentul pentru Relaţii Interetnice (DRI) este structura specializată a Guvernului României, care asigură comunicarea cu reprezentanţii tuturor minorităţilor naţionale din ţara noastră. Departamentul este integrat în structura Secretariatului General al Guvernului (SGG), aflat în coordonarea domnului ministru Eugen Bejinariu.
Activitatea departamentului are la bază legislaţia în vigoare şi Programul de Guvernare, capitolul X – Relaţii interetnice. Documentul subliniază hotărârea Guvernului de a continua şi dezvolta proiectele legislative şi instituţionale referitoare la protecţia minorităţilor naţionale începute cu 12 ani în urmă.
Conform programului guvernamental, minorităţile naţionale reprezintă o resursă, iar un bun management al acestei resurse poate să garanteze promovarea identităţii diferitelor etnii şi a cooperării interculturale, cu efecte benefice asupra întregii societăţi româneşti.
Departamentul pentru Relaţii Interetnice este condus de către domnul secretar de stat Cristian Jura, în colaborare cu 3 subsecretari de stat, domnii Ovidiu Ganţ, Attila Marko şi Ilie Dincă, reprezentând minorităţile germană, maghiară şi respectiv romă.
Departamentul funcţionează în prezent cu patru structuri: Direcţia Relaţii cu Societatea Civilă şi Organisme Internaţionale, Direcţia Asistenţă Programe, Oficiul Regional pentru Relaţii Interetnice (care răspunde de activitatea birourilor teritoriale ale departamentului din Cluj, Suceava, Constanţa şi Turnu Severin) şi Oficiul pentru Problemele Romilor.
Principalele atribuţii
– elaborarea şi avizarea proiectelor de legi şi a altor acte normative care au incidenţă asupra drepturilor şi îndatoririlor persoanelor aparţinând minorităţilor naţionale şi monitorizarea aplicării actelor normative interne, precum şi a normelor şi recomandărilor internaţionale referitoare la protecţia minorităţilor naţionale;
– examinarea sesizărilor cu privire la actele organelor administraţiei publice care încalcă drepturile persoanelor aparţinând minorităţilor naţionale şi comunicarea punctului de vedere legal;
– stabilirea şi menţinerea relaţiilor cu organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale din ţară şi din străinătate şi cu organisme internaţionale care au în atribuţiile lor soluţionarea problemelor respectării drepturilor persoanelor aparţinând minorităţilor naţionale;
– promovarea şi organizarea unor programe privind păstrarea, exprimarea şi dezvoltarea identităţii etnice, culturale, lingvistice şi religioase a persoanelor aparţinând minorităţilor naţionale;
– participarea în comisii mixte interguvernamentale pe probleme de minorităţi naţionale (ex: participarea la lucrările Comisiei româno-germane din martie 2002, la Berlin);
– participarea în comisiile constituite de către Guvern în scopul restituirii imobilelor care au aparţinut comunităţilor etnice şi cultelor.
Consiliul Naţional al Minorităţilor – vocea oficială a minorităţilor naţionale din România
Principalul partener de lucru al DRI în sfera societăţii civile este Consiliului Minorităţilor Naţionale (CMN), reformat ca organism consultativ al Guvernului prin HG 589/ 2001, aflat în coordonarea DRI şi a SGG. Prin acest act normativ este asigurată la nivelul Executivului participarea organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale la actul decizional.
Consiliul Minorităţilor Naţionale îşi desfăşoară activitatea în plen, de regulă o dată la trei luni şi pe comisii de lucru, în conformitate cu atribuţiile sale.
Comisiile CMN
Comisia de legislaţie, Comisia pentru probleme socio-economice, Comisia pentru cultură, culte şi mass-media, Comisia pentru probleme de învăţământ şi tineret, Comisia de relaţii cu instituţii şi organizaţii interne şi internaţionale şi Comisia pentru probleme financiare.
Obiective şi priorităţi
Consiliului Naţional al Minorităţilor îi revine misiunea ca în fiecare an să organizeze programe pentru marcarea Zilei Minorităţilor Naţionale (18 decembrie) la care participă şi personalităţi marcante ale vieţii politice din România. Programele sunt derulate în colaborare cu Departamentul pentru Relaţii Interetnice sub patronajul Secretariatului General al Guvernului.
La aniversarea a 10 ani de la înfiinţarea CMN, domnul Cristian Jura a trasat câteva linii directoare pentru activitatea din acest an. Cele mai importante obiective menţionate au subliniat dorinţa coordonatorului DRI de a ieşi din statistici prin cuplarea la realitate a câmpului de analiză şi acţiune în domeniul minorităţilor naţionale, precum şi transformarea relaţiei impersonale, generice, dintre majoritate şi minoritate, într-un dialog direct, nominal, cu fiecare în parte. „Doresc să comunicăm prin viu grai, şi dacă îmi permiteţi, pe limba fiecăruia, aceasta însemnând raportarea la problemele specifice ale diferitelor comunităţi, însă tratarea şi soluţionarea acestora împreună, responsabil şi democratic”, a spus domnul Jura.
Un alt obiectiv propus a fost legat de promovarea unui nou rol al CMN, prin redimensionarea unora dintre comisiile componente şi completarea atribuţiilor altora, cum ar fi cea care se ocupă de problemele tineretului, în vederea formării unui sistem instituţional, care să devină funcţional şi eficient în vederea interacţiunii cu structurile specializate la nivel european şi internaţional. Domnul Cristian Jura a menţionat importanţa comunicării în spaţiul european pe dimensiunea minorităţilor naţionale şi a propus dezvoltarea şi definirea CMN ca o marcă a unităţii în diversitate, un etalon european al conlucrării minorităţilor între ele şi a minorităţilor cu majoritatea.
În ceea ce priveşte dezvoltarea unor programe interne pentru armonizarea relaţiilor dintre minorităţi, respectiv dintre minorităţi şi majoritate, Departamentul pentru Relaţii Interetnice organizează diverse acţiuni, atât pentru tineret cât şi pentru adulţi, finanţează proiecte şi desfăşoară monitorizări şi evaluări permanente privind problemele naţionale sau regionale.
Romii
După adoptarea Strategiei Guvernului României pentru îmbunătăţirea situaţiei romilor, punctul de interes a fost mutat pe crearea cadrului pentru implementarea şi monitorizarea acesteia: au fost înfiinţate structuri de specialitate la nivelul ministerelor, al prefecturilor şi primăriilor, unde au fost angajaţi în mod obligatoriu şi etnici romi. În vederea evaluării urgenţelor ce se cer rezolvate în comunităţile de romi şi a promovării unor programe punctuale de sprijinire a acestora, s-au înfiinţat grupuri de lucru mixte alcătuite din reprezentanţi ai birourilor judeţene pentru romi, reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale şi ai asociaţiilor romilor din fiecare zonă..
Oficiul pentru Problemele Romilor colaborează în această perioadă cu toate instituţiile şi organizează întâlniri trimestriale cu membrii Comitetului mixt de implementare şi monitorizare a strategiei, format din secretari de stat şi reprezentanţi ai organizaţiilor romilor. Preşedintele Comitetului este domnul secretar de stat Cristian Jura, şeful Departamentului pentru Relaţii Interetnice şi coordonator naţional al României în cadrul grupului de lucru în domeniul integrării romilor: DECADA ROMILOR – 2005-2015.
În paralel, Oficiul pentru Problemele Romilor continuă implementarea programului Phare pentru îmbunătăţirea situaţiei romilor. Programul s-a concentrat pe două direcţii: fundamentarea costurilor legate de implementarea strategiei guvernamentale pentru romi, eşalonată pe termen de 10 ani, şi realizarea unei serii de proiecte-pilot vizând ameliorarea parteneriatului dintre instituţii, autorităţi locale şi organizaţiile romilor.
Având în vedere faptul că primul proiect Phare pentru romi s-a dovedit util, crescând gradul de interes şi coerenţă în abordarea situaţiei romilor, şi ţinând cont de imposibilitatea de a rezolva problemele acestora fără sprijin internaţional, Oficiul pentru Problemele Romilor a primit aprobarea pentru un nou proiect Phare, care va urma să dezvolte unul din punctele strategiei guvernamentale: Planul naţional de dezvoltare locală a comunităţilor de romi. Programul va beneficia de o finanţare de 6 M EURO şi se va desfăşura pe parcursul următorilor doi ani.
„Zilele de luptă împotriva rasismului şi discriminării”
În încheierea acţiunilor dedicate „Zilelor de luptă împotriva rasismului şi discriminării”, Departamentul pentru Relaţii Interetnice din cadrul Secretariatului General al Guvernului a organizat un seminar la Bucureşti, pe durata a două zile, 30-31 martie 2004, la care participă Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD), Delegaţia Consiliului Europei în România, Reprezentanţa Organizaţiei Naţiunilor Unite în România, 65 de organizaţii membre ale Alianţei Naţionale Împotriva Discriminării, organizaţiile Consiliului Naţional al Minorităţilor, Ministerul Integrării Europene, conducerea Comisiei pentru Drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor din Camera Deputaţilor.
Lucrările, care s-au desfăşurat la Palatul Parlamentului, au fost conduse de domnul Cristian Jura, Secretar de stat al Departamentului pentru Relaţii Interetnice (DRI) şi au avut ca punct central dezvoltarea şi eficientizarea unui sistem coerent de combatere a discriminării în România, precum şi racordarea legislaţiei naţionale în domeniu la practicile Uniunii Europene.
Domnul Cristian Jura a prezentat participanţilor la dezbateri perspectiva guvernamentală în domeniul combaterii discriminării, evidenţiind cele patru componente organizaţionale care formează în acest moment baza instituţională a sistemului de acţiune în materia nediscriminării: Departamentul pentru Relaţii Interetnice, Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării, Consiliul Minorităţilor Naţionale şi Organizaţiile Neguvernamentale. De asemenea, domnul Jura a menţionat cele două obiective majore ale DRI şi anume Ratificarea Cartei Minoritare a Consiliului Europei şi începerea dezbaterilor şi dialogului în vederea adoptării Legii Minorităţilor Naţionale.
În ceea ce priveşte legislaţia şi programele pentru combaterea discriminării în România, domnul Adrian Cămărăşan, Preşedintele Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a subliniat necesitatea campaniilor de informare şi educare, precum şi definitivarea procedurii de soluţionare a petiţiilor, ca prioritate a Consiliului în trimestrul următor.
Toţi participanţii la dialog au ridicat problema deprinderii modalităţilor de lucru cu instituţiile responsabile în domeniu, facilitarea comunicării şi realizarea unei transparenţe adecvate, pentru a deschide ONG-urilor şi populaţiei accesul la aceste instrumente.
Concluzia primei zile de dezbateri a adus în atenţia celor prezenţi problema combaterii discriminării ca un efort comun al activităţilor guvernamentale şi al implicării societăţii civile. Cea de-a doua zi a dezbaterilor este rezervată propunerilor concrete de acţiune comună a tuturor actorilor implicaţi în procesul de implementare a legislaţiei antidiscriminare şi de practici concrete în materie.

Share this:

  • Click to share on Facebook (Opens in new window)
  • Click to share on LinkedIn (Opens in new window)
  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Google+ (Opens in new window)
  • Click to share on WhatsApp (Opens in new window)
  • Click to share on Instagram (Opens in new window)

Related

Filed Under: CULTURE AND CIVILIZATION Tagged With: Consiliul Naţional al Minorităţilor, Departamentul pentru Relaţii Interetnice, DRI, identitate, minoritate, minorităţi naţionale, organizație neguvernamentală

About BANU Andreea

ARTICOL INTEGRAL
Pe geopolitic.ro sunt publicate abstracte ale articolelor publicate în Revista GEOPOLITICA, care poate fi comandată pe www.geopoliticamagazine.com, în format tipărit sau electronic.

COMENTARII Cancel reply

AUTHORS

VĂ RECOMANDĂM:

GEOPOLITICS BOOKS

Revista GeoPolitica

MAPS

PARTENERI

Social Media

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Google+

KEYWORD

Asia Centrală (26) Azerbaijan (27) Black Sea (43) carte (38) China (71) conflict (36) cooperare (29) criza (30) energie (29) energy (27) EU (44) Europa (35) European Union (40) geopolitica (159) geopolitics (60) globalizare (55) identitate (26) integrare (27) internationala (34) Irak (47) Iran (62) Islam (41) lansare (46) marea neagra (94) NATO (95) Orientul Mijlociu (29) petrol (25) putere (26) religie (26) Romania (184) Rusia (124) Russia (75) securitate (85) security (46) SUA (77) terorism (55) terrorism (34) Turcia (68) Turkey (43) Ucraina (55) UE (101) Ukraine (46) Uniunea Europeană (54) USA (31) şcoală (35)

COLEGIUL DE REDACŢIE

CONSILIUL ŞTIINŢIFIC
ACADEMIA ROMÂNĂ
academician Dan BERINDEI
academician Constantin BĂLĂCEANU-STOLNICI
academician Dan BĂLTEANU

ACADEMIA OAMENILOR DE ŞTIINŢĂ

Anghel ANDREESCU
Teodor FRUNZETI
Tasin GEMIL
Ionuţ PURICĂ
Gheorghe VĂDUVA
Constantin VLAD

INTERNATIONAL BOARD

Abdulrahman AL RASSI – Ministerul de Externe al Regatului Arabiei Saudite în Rusia
Alam ANWAR – Centre for West Asian Studies, Jamia Millia Islamia, New Delhi, India
Zeljko BJELJAC – Geographical Institute ”Jovan Cvijic”, Serbian Academy of Sciences and Arts, Belgrade, Serbia
Alex BERCA – analist economic, SUA
Christian BOLÍVAR – Chilean Army War College, Santiago, Chile
Maurizio BONI – Headquarters NATO Rapid Deployable Corps, Italy
Michele BRUNELLI – Università degli Studi di Bergamo, Italy
Come CARPENTIER DE GOURDON – World Affairs Journal, New Delhi, India
Michel CHOSSUDOVSKY – Centre for Research on Globa­lization (CRG), Montreal, Qc. Canada
Dimitrios DALAKLIS – World Maritime University, Malmö, Sweden
Nicholas DIMA – Selous Foundation for Public Policy Research, USA
Sevdalina DIMITROVA – National Military University ”Vasil Levski”, Veliko Tarnovo, Bulgaria
Serhiy DZHERDZH – NATO – Ukraine Civic League, Ukraine
Viacheslav DZIUNDZIUK – National Academy of Public Administration, Ukraine
Joseph E. FALLON – New York, USA
Tiberio GRAZZIANI – L’Istituto di Alti Studi in Geopolitica e Scienze Ausiliarie (IsAG), Roma, Italia
Pawel GOTOWIECKI – The College of Business and Entrepreneurship, Ostrowiec Świętokrzyski, Poland
Jaroslaw GRYZ – National Defense University and University of Finance and Management in Warsaw, Poland
Mara S. GUBAIDULLINA – Al-Farabi Khazach National University, Almaty, Kazakhstan
Serhii HAKMAN – Bukovinian Center for Political Studies, Ukraine
George (Sam) HAMONTREE III – Florida, USA
Radu HERVIAN – Drake Institute for Social Studies, Philadelphia, USA
Leonard HOCHBERG – Mackinder Forum, USA
Karolina ILIESKA – University St. Kliument Ohridski-Bitila, Faculty of Economics, Prilep, R. Macedonia
Slobodan JANKOVIC – Institute of International Politics and Economics, Belgrade, Serbia
David A. JONES – University of Warsaw, Poland
Thede KAHL – Institute for Romance Languages, Wien, Austria
Dincho KARAMUNCHEV – Geopolitics Consulting LTD, Bulgaria
Vladimir KARYAKIN – Russia`s Institute for Strategic Studies, Russia
Swapnil KISHORE – IDC Herzliya – International School, Israel
Yana KOROBKO – International Advisory Council of the Institute of Peace and Development, Canada
Tamara KOVAČEVIČ – University of Novi Sad, Serbia
Anatoliy KRUGLASHOV – Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University, Ukraine
Matthew KWASIBORSKI – American Institute on Political and Economic Systems, USA
Dorin LOZOVANU – EGEA, Rep. Moldova
Sohail MAHMOOD – Preston University, Islamabad, Pakistan
Armando MARQUES-GUEDES – Direcção-Geral da Política do Mar, Lisbon, Portugal
Satoshi MORISHIMA – Middle East Cultural Research Institute, Tokyo, Japan
Isa MULAJ – Institute for Economic Policy Research and Analyses, Pristina, Kosovo
Elman NASIROV – Academy of Public Administration under the President of the Republic of Azerbaijan
John O`LOUGHLIN – University of Colorado, USA
Amanda PAUL – European Policy Centre (EPC), Brussels, Belgium
Charles PENNAFORTE – Universidade Paulista, São Paulo, Brasil
Donila PIPA – Faculty of Law, ”Vitrina” University, Tirana, Albania
Daniel PIPES – Middle East Forum, USA
Benjamin POGHOSYAN – Institute for National Strategic Studies – MOD, Armenia
Walter POSCH – Stiftung Wissenschaft und Politik, Berlin, Deutschland
Gaetano Mauro POTENZA – ”Geopolitical Review”, The Alpha Institute of Geopolitics and Intelligence, Italy
Maria PTASHKINA – National Research University, Higher School of Economics, Russian APEC Study Center, Moscow, Russia
Hans H. REISER – Regionalgeograph Donauländer, Deutschland
Charles SAINT-PROT – L’Observatoire d’études géopolitiques à Paris, France
Mohammed Saeed AL-SHAKARCHI – Ambasador Extraordinar şi Plenipotenţiar al Republicii Irak la Nairobi, Kenya
Steven Alan SAMSON – Helms School of Government Liberty University, Lynchburg, USA
José J. SANMARTÍN – Universidad de Alicante, España
Daniele SCALEA – Università degli Studi ”La Sapienza”, Rome, Italy
Musa SHTEIWI – Jordanian Center for Strategic Studies, Amman, Jordan
Gregory SIMONS – Centre for Russian and Eurasian Studies, Uppsala, Sweden
Vitalie SOCHIRCĂ – Universitatea de Stat din Chişinău, R. Moldova
Vladimir TESIC – Research Center for Western Balkan Security Issues, Serbia
Mohamad TROUDI – L’Institut International d’Etudes Stratégiques (IIES), Paris, France
Nuray TURKER – Karabuk University, Turkey
Tynchtykbek TCHOROEV (CHOROTEGIN) – Kyrgyz National University ”Jusup Balasagyn”, Bishkek, Kyrgyzstan
Andrei VOLOSHIN – Institutul de Economie Mondială, Lyov, Ucraina
Daniel WAGNER – Country Risk Solutions, Connecticut, USA
Immanuel WALLERSTEIN – Dept. of Sociology Yale University, New Haven, USA
Suolao WANG – Center for International & Strategic Studies, Peking University, Beijing, China
Jan WENDT – Institute of Geography, Gdańsk University, Poland
Shams uz ZAMAN – National Defence University Islamabad, Pakistan

NATIONAL BOARD

Constantin ANECHITOAE – Universitatea „Ovidius”, Constanţa
Cristian BARNA – Academia Naţională de Informaţii, Bucureşti
Dumitru BORŢUN – SNSPA, Bucureşti
Cristian BRAGHINĂ – Universitatea din Bucureşti
Anna-Eva BUDURA – Universitatea „Ovidius”, Constanţa
Irena CHIRU – Academia Naţională de Informaţii, Bucureşti
Dumitru CODIŢĂ – Asociaţia de Drept Internaţional Umanitar
Laura COMĂNESCU – Universitatea din Bucureşti
Olivia COMŞA – Centrul de Inginerie şi Tehnologie Obiective Nucleare
Dan DUNGACIU – Institutul de Relaţii Internaţionale al Academiei Române
Călin FELEZEU – Universitatea „Babeş-Bolyai”, Cluj-Napoca
Cornel GRIGORUŢ – Universitatea „Ovidius”, Constanţa
Constantin HLIHOR – Universitatea Creştină „Dimitrie Cantemir”, Bucureşti
Ioan IANOŞ – Universitatea din Bucureşti
Alexandru ILIEŞ – Universitatea din Oradea
Aliodor MANOLEA – Universitatea Hyperion, Bucureşti
Dumitru MIRON – Academia de Studii Economice, Bucureşti
Vasile NAZARE – Asociaţia de Geopolitică „Ion Conea”
Florin PINTESCU – Universitatea „Ştefan cel Mare”, Suceava
Nicolae POPA – Universitatea de Vest, Timişoara
Ştefan PURICI – Universitatea „Ştefan cel Mare”, Suceava
Nicolae RADU – Academia de Poliţie „Al. I. Cuza”, Bucureşti
Dănuţ-Radu SĂGEATĂ – Institutul de Geografie al Academiei Române
Vasile SIMILEANU – Academia de Studii Economice, Bucureşti
Laura SITARU – Universitatea din Bucureşti
Cristian TĂLÂNGĂ – Universitatea din Bucureşti
Cristian TRONCOTĂ – Universitatea „Lucian Blaga”, Sibiu
Răzvan ZAHARIA – Academia de Studii Economice, Bucureşti

REFERENŢI ŞTIINŢIFICI

Constantin ANECHITOAE – Universitatea „Ovidius”, Constanţa
Maricel ANTIPA – Universitatea Naţională de Apărare „Carol I”, Bucureşti
Cristian BARNA – Academia Naţională de Informaţii, Bucureşti
Adrian FILIP – Universitatea „Andrei Şaguna”, Constanţa
Constantin HLIHOR – Universitatea Creştină „Dimitrie Cantemir”, Bucureşti
Aliodor MANOLEA – Universitatea Hyperion, Bucureşti
Silviu NATE – Universitatea „Lucian Blaga”, Sibiu
Nicolae RADU -Academia de Poliţie „Al. I. Cuza”, Bucureşti
Radu SĂGEATĂ – Institutul de Geografie al Academiei Române
Vasile SIMILEANU – Academia de Studii Economice, Bucureşti

COLEGIUL DE REDACŢIE

DIRECTOR FONDATOR: Vasile SIMILEANU
Senior Editor: Vasile SIMILEANU
Redactor Şef: Cristina GEORGESCU (SIMILEANU)

Secretar Știinţific:
Aliodor MANOLEA
Secretar de redacţie: Monica MUŢU
Website: Andrei ŢURCAN
Remus DOGARU

Redactori: Alexandru DINU
Irina IONIŢĂ
Cosmin PĂCURARU
Coperta şi grafica: Vasile SIMILEANU

NOTES
Authors are directly responsible for the choice and presentation of data contained in the articles, of their authenticity and originality, as well as their own opinions. The wording and presentation of the text is not always the opinion of the GeoPolitica Magazine and are not binding in any way editorial responsibility.

Reproduction in whole or in part of any written or illustrative material in this publication is prohibited without a written permission from the publisher.

Editors assume no responsibility for the content of material submitted by sponsors.

GeoPolitica TV

GeoPolitica Copyright © 2015 - Log in