• HOME
  • REVISTA GEOPOLITICA
    • BOARD
      • DIPLOMATS
      • NATIONAL BOARD
      • INTERNATIONAL
    • 2022
      • nr. 96-97/2022
      • MAREA NEAGRĂ ÎN VORTEXUL GEOPOLITIC (II)
      • MAREA NEAGRĂ ÎN VORTEXUL GEOPOLITIC (I)
      • nr. 92-93/2022
    • 2021
      • nr. 91/2021
      • nr. 89-90/2021
      • nr. 87-88/2021
      • nr. 86/2021
    • 2020
      • nr. 85/2020
      • nr. 84/2020
      • nr. 83/2020
      • nr. 82/2020
    • 2019
      • nr. 81/2019
      • nr. 80/2019
      • nr. 78-79/2019
      • nr. 77/2019
    • 2018
      • nr. 76/2018
      • nr. 75/2018
      • nr. 74/2018
      • nr. 73/2018
    • 2017
      • nr. 72/2017
      • nr. 71/2017
      • nr. 70/2017
      • nr. 68-69/2017
    • 2016
      • nr. 67/2016
      • nr. 66/2016
      • nr. 64-65/2016
      • nr. 63/2016
    • 2015
      • nr. 62/2015
      • nr. 61/2015
      • nr. 60/2015
      • nr.59/2015 EN
      • nr.59/2015 RO
    • 2014
      • nr. 58/2014
      • nr. 57/2014
      • nr. 56/2014
      • nr. 54-55/2014
    • 2013
      • nr. 53/2013
      • nr. 52/2013
      • nr. 51/2013
      • nr. 49-50/2013
    • 2012
      • nr. 48/2012
      • nr. 47/2012
      • nr. 46/2012
      • nr. 44-45/2012
    • 2011
      • nr. 43/2011
      • nr. 41-42/2011
      • NR. 40/2011
      • nr. 39/2011
    • 2010
      • nr. 38/2010
      • nr. 36-37/2010
      • nr. 35/2010
      • nr. 33-34/2010
    • 2009
      • nr. 32/2009
      • nr. 31/2009
      • nr. 30/2009
      • nr. 29/2009
    • 2008
      • nr. 26/2008
      • nr. 25/2008
      • nr. 28/2008
      • nr. 27/2008
    • 2007
      • nr. 24/2007
      • nr. 23/2007
      • nr. 22/2007
      • nr. 21/2007
    • 2006
      • nr. 20/2006
      • nr. 19/2006
      • nr. 18/2006
      • nr. 16-17/2006
    • 2005
      • nr. 14-15/2005
      • nr. 13/2005
      • nr. 12/2005
      • nr. 11/2005
    • 2004
      • nr. 09-10/2004
      • nr. 07-08/2004
      • nr. 06/2004
      • nr. 04-05/2004
    • 2003
      • nr. 02-03/2003
      • nr. 01/2003
  • EDITORIAL
  • APARIȚII EDITORIALE
  • G-FOCUS

GeoPolitica

Portal de analize geopolitice, strategice si economice

  • ASOCIATIA “ION CONEA”
    • SCOP
    • DONATIONS. SPONSORSHIPS. ADVERTISING
  • Carti TOP FORM
  • G-FOCUS
  • Comanda GEOPOLITICA!
  • ABONAMENTE
  • G-FOCUS
  • CONTACT
  • GDPR
  • 21/03/2023
You are here: Home / TOPICS / GeoINTELLIGENCE / Forumul Securitatii Maritime

Forumul Securitatii Maritime

by https://www.geopolitic.ro/author/

MS Daily Brief-ro

  • martie 13, 2023
  • Buletin informativ

13 martie 2023

Forumul Securității Maritime are plăcerea de a vă pune la dispoziție un produs de sinteza zilnic, sub forma unui newsletter, prin care vă prezentăm cele mai relevante evenimente și informații referitoare problematica domeniului naval, cu preponderență cele legate de securitatea maritima dar și alte domenii conexe. Acesta dorește să prezinte o evaluare clară și concisă a celor mai recente și relevante știri despre spațiul menționat, cu trimiteri la sursele de informare. Sperăm că acest newsletter se va dovedi a fi o sursă utilă pentru dumneavoastră, oferind o perspectivă cuprinzătoare despre contextul complicat al domeniului, atât pentru specialiști, cât și pentru oricine este interesat de dinamica evenimentelor din domeniu securității navale.

MS DAILY BRIEF 13 martie 2022

Cuprins

DOMENIUL MILITAR.. 1

Update din Ucraina | Ucraina adună forțe pentru o posibilă înaintare în Bakhmut | Rusia este speriată-Prezentare video. 1

Marina rusă va moderniza navele cu rachete de croazieră Kalibr 1

Națiunile din Golf cheamă dronele maritime pentru a reduce traficul ilicit 4

Ucraina menține misterul asupra primului sistemului Patriot care ar fi ajuns pe front. „Așteptăm primul avion rus să vă confirme”. 5

https://m.defenseromania.ro/ucraina-mentine-misterul-asupra-primului-sistemului-patriot-care-ar-fi-ajuns-pe-front-asteptam-primul-avion-rus-sa-va-confirme_621613.html 7

Evgheni Prigojin, șeful mercenarilor Wagner, și-a anunțat candidatura la președinția Ucrainei 7

Câte avioane dețineau Ucraina și Rusia la începutul războiului. Superioritatea Rusiei – covârșitoare, dar fără folos  8

De ce ține Ucraina cu dinții de Bahmut, comparat cu Stalingradul războiului rus. Americanii au o expresie: Strategia mașinii de tocat carne. 10

Belarusul s-a pregătit pentru un nou val de trupe ruse. Patru poligoane vor găzdui militari ruși în Belarus  13

HMS Duncan „joacă inamicul” în primul exercițiu major. 15

HMS Queen Elizabeth va forma coloana vertebrală a securității Indo-Pacific, în cooperare cu Franța  16

O mină a eșuat pe țărmurile regiunii Mykolaiv. 17

Rusia încearcă să perturbe aprovizionarea cu tancuri din Pakistan pentru Ucraina. 18

China mai lansează două distrugătoare de tip 052DL în Dalian. 19

UE plănuiește noi patrule și eforturi pentru a crește securitatea maritimă. 22

DOMENIUL CIVIL.. 23

Canalul Barstroe-comentariu FSM… 23

Dragaj în curs de desfășurare în portul Temryuk. 25

Porturile americane resping „Macaralele spion chinezești” drept senzaționalism media. 26

ASP Ships adoptă platforma digitală eLSA.. 28

DOMENIUL MILITAR

Update din Ucraina | Ucraina adună forțe pentru o posibilă înaintare în Bakhmut | Rusia este speriată-Prezentare video

Marina rusă va moderniza navele cu rachete de croazieră Kalibr

De Maxim Starchak= 10 martie, 10:45 PM

O rachetă de croazieră Kalibr cu rază lungă de acțiune este lansată de o navă militară rusă dintr-o locație necunoscută. (Serviciul de presă al Ministerului rus al Apărării via AP)

MOSCOVA – Rusia plănuiește să echipeze mai multe nave ale marinei militare cu rachete Kalibr, o armă cu care un expert în politică navală preconizează că țara își va înarma mai mult flota.

Rusia a atacat recent Ucraina folosind rachete de croazieră Kalibr, printre alte proiectile.

Ministrul rus al apărării, Serghei Șoigu, a anunțat marți că viitorul submarin Kronstadt, din clasa Lada, aflat în construcție, va putea lansa rachete de croazieră Kalibr. În aceeași zi, agenția de știri de stat Tass a anunțat că corveta Steregushchiy va primi un nou sistem de rachete Kalibr-NK în timpul lucrărilor de modernizare de la uzina navală Kronstadt.

Iar Mihail Budnichenko, directorul general al șantierului naval Sevmash, a declarat la începutul acestei luni că crucișătorul cu rachete nucleare Amiral Nakhimov va fi înarmat cu rachete Kalibr-NK, în urma lucrărilor de reparații și modernizare.

Construcția submarinelor

Punerea chilei submarinului diesel-electric Kronstadt a avut loc în 2005, dar construcția a fost suspendată. Aceasta a fost reluată în 2013 și este în curs de desfășurare, după care nava se va alătura Flotei de Nord.

Transferul în flotă a fost planificat în 2019, dar a fost amânat de mai multe ori din cauza nerespectării cerințelor Ministerului Apărării. Flota va primi probabil livrarea ambarcațiunii în acest an, potrivit expertului rus în politică navală, care a vorbit cu Defense News sub rezerva anonimatului din motive de securitate.

Se așteaptă ca submarinul să aibă un lansator care poate găzdui 10 rachete Кalibr.

“Datorită rachetelor Kalibr, submarinele vor putea lovi nu doar ținte terestre și maritime, ci și submarine”, a declarat expertul.

În 2017, experții din industria de apărare au estimat costul submarinului din clasa Lada la 350 de milioane de dolari, dar au majorat această aproximare la 700 de milioane de dolari în 2018.

Actualizarea corvetelor

Corveta Steregushchiy a fost produsă în cadrul programului de construcție navală denumit Proiectul 20380. Aceasta și celelalte nave realizate în cadrul acestui efort au fost echipate cu sistemul de rachete anti-navă Uran, care constă în două lansatoare cu patru containere, înclinate, cu un set de muniție de opt rachete Kh-35U.

O corvetă rusă din clasa Steregushchiy sosește într-un port sudanez la 18 martie 2021. (Ibrahim Ishaq/AFP via Getty Images)

În prezent, nava principală a clasei sale, Steregushchiy – construită în urmă cu 17 ani – este supusă unei actualizări la jumătatea vieții, în timpul căreia va primi un complex universal de tragere la bordul navei 3S14. Această tehnologie va permite navei să lanseze rachete Kalibr și, în cele din urmă, rachete hipersonice Zircon.

“Următoarele nave din această clasă vor primi, de asemenea, rachete Kalibr în cursul modernizării lor”, a declarat expertul naval.

Într-un interviu acordat unui ziar corporatist, directorul general al uzinei marine din Kronstadt, Anatoli Beloev, a declarat că modernizarea corvetei Proiect 20380 nu va începe decât la sfârșitul primăverii sau la începutul verii. Până atunci, uzina este obligată să predea Ministerului Apărării o navă mare de debarcare, ceea ce ar face loc pentru noi proiecte. Calendarul lucrărilor de modernizare nu a fost încă stabilit, a declarat Beloev.

Conform rapoartelor anuale ale șantierului naval Severnaya Verf, care fabrică corvete, se pare că costul unei astfel de nave în 2016 a fost de 17-29 miliarde de ruble (224-382 milioane de dolari americani).

Activitatea navelor de război

Crucișătorul de luptă cu rachete nucleare Amiral Nakhimov a fost supus unor reparații și modernizări începând cu 2013. Mai mult de 150 de întreprinderi au participat la acest efort.

Anul trecut a avut loc instalarea de sisteme și echipamente. Crucișătorul se află în prezent la cheiul de echipare și va începe testele în primăvara anului 2023, a declarat Budnichenko pentru o revistă corporatistă.

Livrarea către Marina Militară a fost amânată de mai multe ori, iar acum se așteaptă ca serviciul să primească navele în 2024.

Ca parte a efortului de modernizare, nava va transporta 10 lansatoare 3S14, cu opt rachete de croazieră Kalibr-NK în fiecare, în loc de 20 de rachete grele supersonice Granit.

În total, pe navă vor fi 80 de rachete de atac – un număr record pentru flota de suprafață rusă, potrivit expertului naval.

Familia de rachete Kalibr este alcătuită din mai multe variante, inclusiv rachete de croazieră cu rază lungă de acțiune și torpile antisubmarin. Rusia a decis încă din anii 1990 să echipeze platformele navale cu această armă.

Aproape toate unitățile nou construite și majoritatea celor modernizate primesc acest sistem, a precizat expertul naval.

https://www.defensenews.com/naval/2023/03/10/russian-navy-to-upgrade-vessels-with-kalibr-cruise-missiles/

Națiunile din Golf cheamă dronele maritime pentru a reduce traficul ilicit

De Elisabeth Gosselin-Malo- joi, 9 martie

O navă de suprafață fără pilot (USV) MANTAS (Man-Portable Tactical Autonomous Systems) T-12 navighează alături de Forța navală regală din Bahrain (RBNF) Abdulrahman Al Fadhel în apele Golfului în timpul unui exercițiu naval comun între Comandamentul Flotei a 5-a a SUA și forțele din Bahrain, la 26 octombrie 2021. (Foto: Mazen Mahdi/AFP via Getty Images)

ABU DHABI, Emiratele Arabe Unite – Toate țările Consiliului de Cooperare al Golfului intenționează să extindă flota multinațională de nave de suprafață fără echipaj uman în Orientul Mijlociu, triplând posibila cunoaștere a situației acestora în combaterea traficului de droguri și de arme, potrivit unui comandant de top al Marinei americane din regiune.

În cadrul unei conferințe de presă luna trecută, viceamiralul Brad Cooper, care supervizează Comandamentul Central al Forțelor Navale ale SUA, a lăudat participarea deplină și activă a tuturor celor șase state din CCG la creșterea unităților de patrulare a dronelor maritime. Membrii consiliului sunt Kuweit, Arabia Saudită, Bahrain, Emiratele Arabe Unite, Qatar și Oman.

“Bahrain și Kuweit s-au angajat public să achiziționeze aceste sisteme. Fiecare altă țară din regiune se află într-o anumită măsură pe această cale de achiziție [ulterioară]”, a declarat Cooper. “Dacă sunteți o țară din regiune care poate vedea la 20 de mile de coastă, având în vedere senzorii și navele existente pe care le au, vă puteți imagina ce s-ar putea obține prin [angajarea mai multor] USV-uri cu radare și optice suplimentare. Ai putea vedea 60 de mile, triplând practic gradul de cunoaștere a domeniului în orice zi”.

O astfel de creștere ar permite membrilor CCG să supravegheze mai mult din apele Golfului Persic, cu Iranul situat de cealaltă parte la distanțe variabile între 35 de mile în punctul cel mai îngust și 200 de mile în punctul cel mai larg.

Oficialii navale americani au proclamat anul trecut obiectivul de a crea o flotă de 100 de platforme fără pilot până la sfârșitul anului 2023. Se preconizează că partenerii regionali și internaționali vor contribui cu sisteme la această flotă fictivă, conform gândirii.

În cadrul ședinței de informare, Cooper a mai subliniat o tendință tot mai accentuată în ceea ce privește traficul ilicit de droguri și arme de către organizațiile criminale și teroriste. În decurs de numai două luni, cinci capturi majore pe mare efectuate de forțele maritime americane și aliate au dus la capturarea a peste 5.000 de arme, 1,6 milioane de cartușe, droguri ilegale în valoare de 60 de milioane de dolari, 7.000 de fitiluri de proximitate pentru rachete și 2.000 de kilograme de combustibil folosit pentru grenade propulsate de rachete, a spus el.

În plus, Orientul Mijlociu se confruntă, de asemenea, cu un grad ridicat de trafic de petrol și gaze pe mare, pe care USV-urile pot contribui la protejarea acestuia.

“Aceste amenințări necesită un tip de platformă care să poată efectua supraveghere maritimă, să găsească și să identifice ținte și, în același timp, să colecteze date fără a intra în coliziune cu alte nave”, a declarat Adam Watters, manager de program pentru soluții de cunoaștere a domeniului maritim la Saildrone, pentru Defense News, la târgul de armament IDEX de aici, luna trecută.

Armata americană experimentează de ceva timp combinația dintre instrumentele de inteligență artificială și USV-urile cu autonomie mare pentru a efectua aceste tipuri de misiuni. Unul dintre sistemele avute în vedere este platforma Voyager de 33 de picioare a Saildrone, cel mai recent desfășurată în cadrul exercițiului de identificare a țintelor cu inteligență artificială al armatei americane din 2023, Scarlet Dragon.

Saildrone spune că, datorită creșterii cererii pentru serviciile sale, își mărește producția atât a sistemului Voyager, cât și a sistemului Surveyor de 65 de picioare pentru anul viitor. Cu o săptămână înainte de IDEX, două dintre dronele Explorer ale Saildrone au navigat, de asemenea, în primul exercițiu cu nave fără echipaj uman din Golful Arabiei între Marina SUA și Marina Emiratelor Arabe Unite.

https://www.defensenews.com/global/mideast-africa/2023/03/09/gulf-nations-summon-sea-drones-to-curb-illicit-trafficking/

Ucraina menține misterul asupra primului sistemului Patriot care ar fi ajuns pe front. „Așteptăm primul avion rus să vă confirme”

În cursul acestei săptămâni au apărut numeroase informații cu privire la faptul că un sistem american de tip Patriot ar fi ajuns pe frontul ucrainean. Informația a fost dezvăluită tocmai de ministrul Apărării din Polonia în presa spaniolă.

Patriot, sursă foto: Raytheon

Cu toate aceste, executivul de la Varșovia a rectificat informația, precizând că e o eroare de redactare, iar ministrul Apărării polonez a a făcut referire la faptul că bateriile de producție americană urmează să ajungă pe frontul din Ucraina.

Subliniem că perioada de pregătire anunțată pentru militarii ucraineni pentru Patriot, care a început în ianuarie, va dura 10 săptămâni. Acest lucru a fost anunțat chiar de ministrul ucrainean al apărării, Oleksii Reznikov. Acest lucru înseamnă că perioada de pregătire ar trebui să se încheie până la sfârșitul lunii martie.

Poziția Ucrainei privind prima baterie de Patriot care ar fi ajuns pe front. „Așteptăm primul avion rus să vă confirme”

Sistem de apărare antiaeriană Patriot. Foto: U.S Army via CNN

Iuri Ignat, purtătorul de cuvânt al Forţelor Aeriene Ucrainene, a declarat că ucrainenii vor afla când vor ajunge în ţară sistemele de rachete antiaeriene Patriot “prin intermediul informaţiilor despre primul avion inamic doborât”.

“Nu există, deocamdată, nu am văzut… Veţi şti când va fi doborât primul avion”, declarat Ignat, citat de Rador. Acesta a adăugat că mulţi se întreabă dacă Patriot este capabil să doboare rachete supersonice Kinjal, “dar acest lucru va deveni cunoscut abia după punerea în funcţiune”.

Amintim că publicaţia britanică Financial Times a insinuat că unul dintre cele două sisteme Patriot (anunţate anterior de SUA şi Germania) a ajuns în Ucraina, dar nu a fost pus încă în funcţiune.

De precizat și faptul că preşedintele ucrainean, Volodimir Zelenski, a declarat că se aşteaptă ca la summitul NATO de la Vilnius, din luna iulie, Alianţa să facă paşi necesari în ceea ce priveşte garanţiile de securitate pentru Ucraina.

“În ceea ce priveşte summitul de la Vilnius, suntem invitaţi, dar am dori să vedem nişte paşi corespunzători înainte, în afară de statutul pe care îl avem astăzi, în relaţiile noastre cu NATO”, a declarat Zelenski, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă comune cu premierul Finlandei, Sanna Marin, care a vizitat Kievul.

Liderul ucrainean a mulţumit tuturor ţărilor membre NATO care sprijină forţele Ucrainei pe câmpul de luptă. Totodată, preşedintele a subliniat importanţa obţinerii de garanţii de securitate pentru Ucraina. “Chiar dacă nu putem fi în NATO pe timp de război, ne-am dori să avem garanţii de securitate corespunzătoare pe această cale, cât timp nu suntem în NATO. Astfel de paşi către Ucraina dinspre ţările NATO, astfel de garanţii de securitate aşteptăm de la summitul de la Vilnius”, a subliniat Zelenski.

https://m.defenseromania.ro/ucraina-mentine-misterul-asupra-primului-sistemului-patriot-care-ar-fi-ajuns-pe-front-asteptam-primul-avion-rus-sa-va-confirme_621613.html

Evgheni Prigojin, șeful mercenarilor Wagner, și-a anunțat candidatura la președinția Ucrainei

Şeful forţei de mercenari ruşi Wagner, Evgheni Prigojin, a anunţat sâmbătă, prin intermediul unui mesaj video, că va candida la alegerile prezidenţiale de anul viitor – însă nu în Rusia, aşa cum s-a speculat temporar, ci ”în Ucraina”, relatează Agerpres, care citează DPA.

Foto: Omul de afaceri Evgheni Prigojin, cunoscut sub numele de “bucătarul-șef” al lui Putin, din cauza companiei sale de catering și a legăturilor cu Kremlinul, și Vladimir Putin.

Liderul Wagner, în vârstă de 61 de ani, este cunoscut pentru faptul că îşi ironizează adversarii.

În aceeaşi înregistrare video, postată pe contul său de Telegram, Prigojin afirmă că forţa Wagner are nevoie de 10.000 de tone de muniţie pe lună pentru bătălia pentru oraşul Bahmut din estul Ucrainei. El a filmat videoclipul pe acoperişul unei clădiri din oraşul distrus în mare parte, la aproximativ 1,2 kilometri de centrul administrativ deţinut de trupele ucrainene.

Patronul Wagner a spus că nimeni de la Moscova nu trebuie să aibă vreo îngrijorare că ar avea ambiţii politice, prin urmare ar trebui să i se livreze fără rezerve cantităţile de muniţie solicitate. Prigojin a evaluat costurile lunare la o jumătate de miliard de dolari.

Institutul american pentru Studiul Războiului (ISW) a raportat noi progrese ale trupelor ruseşti în oraş, care a fost scena unor lupte aprige în ultimele opt luni, transmite EFE.

https://m.defenseromania.ro/evgheni-prigojin-seful-mercenarilor-wagner-si-a-anuntat-candidatura-la-presedintia-ucrainei_621622.html

Câte avioane dețineau Ucraina și Rusia la începutul războiului. Superioritatea Rusiei – covârșitoare, dar fără folos

Unul din motivele pentru care forțele ruse de ocupație au invadat brutal și neprovocat Ucraina, unul din motivele care au contribuit la eșecul major al Rusiei în prima etapă a invaziei a fost faptul că aviația militară rusă nu a reușit să-și fructifice superioritatea și să ofere sprijin trupelor de la sol. În pofida faptului că superioritatea aviației ruse, cel puțin pe hârtie, era covârșitoare.

Sursă foto: Ministerul Apărării din Ucraina

Cauzele eșecului rus în prima etapă a invaziei, când s-a încercat inclusiv cucerirea Kievului, au fost multiple, de la organizare, logistică, sistemul de comandă – control, și până la lipsa sprijinului aviației militare.

Între timp Rusia a mai „reglat” din probleme, dar până în prezent, la mai bine de un an distanță de la invazie, aviația militară rusă nu deține controlul spațiului aerian al Ucrainei.

Drept dovadă multe avioane lansează rachete de la distanțe mari.

Inclusiv controversatele Su-57, considerate de ruși de generația a 5-a, potrivit serviciilor britanice, au îndeplinit misiuni de luptă fără să intre pe teritoriul Ucrainei. Avioanele ar fi lansat rachete aer-sol și aer-aer cu rază lungă de acțiune, către ținte din Ucraina, dar de pe teritoriul Federației Ruse, tocmai pentru a evita să fie doborâte.

Un asemenea scenariu era greu de imaginat pe 24 februarie, când, cel puțin pe hârtie, aviația militară a Rusiei era net superioară Ucrainei.

Câte avioane dețineau ucrainenii și rușii la începutul invaziei. Cifrele sunt covârșitor în favoarea Rusiei

Aviația militară rusă. Foto: Ministerul Apărării de la Moscova

Site-ul american Defense News, în cadrul unui material în care analizează cum ar putea schimba avioanele occidentale soarta războiului rus împotriva Ucrainei, citează cifre oficiale din Fight International, valabile pentru începutul anului 2022.

Flota de luptă a Ucrainei e formată din avioane sovietice de tip MiG-29 Fulcrum, coloana vertebrală a aviației ucrainene, și avioane Su-27 Flanker. Astfel, ucrainenii dețineau la începutul invaziei 43 de MiG-29 și 26 de Su-27. Deci un total de 69 de avioane.

Expertul Justin Bronk, pilot, membru al reputatului think tank britanic Royal United Services Institute (RUSI) și profesor Academia Regală a Forțelor Aeriene Norvegiene, crede însă că cifrele de mai sus sunt „destul de optimiste” iar situația reală a aviației militare a Ucrainei era mult mai dificilă.

Sigur că după invazie au fost introduse în serviciu de luptă cam toate avioanele care erau ieșite din serviciu și care puteau decola după un program minim de mentenanță, deși în condiții de pace acest lucru nu s-ar fi întâmplat.

De partea cealaltă Rusia, potrivit datelor din 2022, deținea 370 de avioane de tip MiG-29, MiG-31 și MiG-35, precum și 350 de avioane de vânătoare Su-27, Su-30 și Su-35. Dintre aceste modele MiG-35 sau Su-35 sunt mult mai avansate tehnologic decât avioanele deținute de Ucraina. Deci, un total disponibil de peste 700 de avioane.

Desigur, Rusia e o țară cât un continent iar dislocarea avioanelor se face pe întreg teritoriul rus.

În orice caz balanța în privința numărului, precum și avansul tehnologic, ar fi trebuit să fie covârșitoare în favoarea Rusiei. Nu a fost așa.

Ucrainenii au reușit să „blocheze” avioanele ruse dezvoltând o „umbrelă” eficientă și mobilă în zona de conflict, folosindu-se de diferite sistemele antiaeriene care au doborât avioane ruse pe bandă rulantă în primele luni ale invaziei, motiv pentru care rușii își țin la distanță avioanele.

https://m.defenseromania.ro/cate-avioane-detineau-ucraina-si-rusia-la-inceputul-razboiului-superioritatea-rusiei-covarsitoare-dar-nu-a-ajutat-o-deloc_621618.html

De ce ține Ucraina cu dinții de Bahmut, comparat cu Stalingradul războiului rus. Americanii au o expresie: Strategia mașinii de tocat carne

Rezistența Ucrainei la Bahmut a fost comparată de presa internațională cu cea de la Stalingrad. Desigur, comparația e folosită în scop de rating, dar ea e menită și să arate faptul că la Bahmut se înregistrează pierderi colosale. Însă Ucraina nu se retrage, ci a adus întăriri la Bahmut, în pofida faptului că orașul nu e un punct de o importanță strategică deosebită.

Foto: Генеральний штаб ЗСУ / General Staff of the Armed Forces of Ukraine

Aceste pierderi sunt confirmate chiar de partea rusă. Recent, Evgheni Prigojin, șeful companiei de mercenari Wagner Group care asediază Bahmutul încă din vara acestui an, a admis că la Bahmut se moare într-un ritm înfiorător.

Azi Bahmutul e aproape încercuit de forțele ruse de ocupație, bătălia fiind purtată în oraș, forțele de apărare ucrainene mai având o singură rută de alimentare sub control.

Și totuși, Ucraina ține cu dinții de Bahmut și a trimis recent întăriri forțelor care rezistă la Bahmut.

Analiștii sunt împărțiți în ceea ce privește importanța strategică a Bahmutului. Dacă unii spun că o nedorită cădere a Bahmutului ar deschide poarta ocupanților ruși către Kramatorsk, Sloviansk și restul regiunii Donețk, alți experți sunt de părere că importanța strategică a Bahmutului e supraevaluată.

Și totuși, de ce ține Ucraina cu dinții de Bahmut?

Generalul (r.) Marius Crăciun, fostul Comandant al Forțelor pentru Operații Speciale ale României, prezent în cadrul emisiunii Obiecitv EuroAtlantic la DefenseRomania, a analizat bătălia pentru Bahmut.

Generalul român se numără printre cei care consideră că importanța strategică a Bahmutului nu e una deosebită și amintește că Armata și-ar fi dorit o retragere, dar nu exclude ca acest lucru să fie parte a unei perațiuni psihologice.

„Bahmutul nu are o importanță deosebită din punct de vedere strategic și operațional. Au apărut unele informații în spațiul public despre diferențe de opinie între generalul Valeri Zalujni, șeful Statului Major al Ucrainei și președintele Volodimir Zelenski, referitor la rezistența în Bahmut. Militarii voiau să se retragă, dar în cele din urmă au fost aduse întăriri, aproximativ 10.000 de soldați.

Dar în opinia mea trebuie să facem diferențe clare între ce apare în spațiul public la ucraineni și la ruși deoarece ambele tabere folosesc la maximum inducerea în eroare. Nu mereu informații precum diferende între conducătorii sunt reale și pot fi doar acțiuni ample de ale unor operații psihologice”, a precizat generalul (r.) Crăciun.

„Americanii au o expresie care se numește meat grinder”. Strategia mașinii de tocat carne la Bahmut

Distrugeri în Ucraina provocate de războiul rus împotriva Ucrainei. Foto: Генеральний штаб ЗСУ / General Staff of the Armed Forces of Ukraine

Fostul comandant al forțelor speciale ale României crede că Ucraina ține cu dinții de Bahmut în încercarea de a provoca pierderi imense Armatei ruse, cu scopul de a descuraja viitoare mobilizări ruse. Totodată, reducerea puterii de luptă a Rusiei prin măcelul de la Bahmut e un alt aspect pentru care ucrainenii nu se retrag.

Americanii o expresie interesantă care se numește meat grinder, adică o mașină de tocat carne în traducere. Cam asta a ajuns Bahmutul, un loc unde ambele tabere încearcă să schimbe raportul de forță.

Specialiștii ucraineni au constatat probabil că o rată mare de pierderi provocate rușilor îi ajută foarte mult în a descuraja viitoarele mobilizări, pentru că sunt convins că la nivelul Rusiei vor mai avea loc acțiuni de mobilizare. (…) Sunt foarte mari pierderile de ambele părți, dar cred că Bahmutul are rolul de a reduce cât mai mult din puterea de luptă a Rusiei”, a conchis generalul (r.) Crăciun.

https://m.defenseromania.ro/de-ce-tine-ucraina-cu-dintii-de-bahmut-comparat-cu-stalingradul-razboiului-rus-americanii-au-o-expresie-strategia-masinii-de-tocat-carne_621631.html

Belarusul s-a pregătit pentru un nou val de trupe ruse. Patru poligoane vor găzdui militari ruși în Belarus

Pe 12 martie, comandantul Forțelor Întrunite din cadrul Forțelor Armate ale Ucrainei, Serghei Naev, a declarat că Belarus pare să se pregătească pentru a primi trupe suplimentare din Rusia.

Sursă foto: Ministerul Apărării din Belarus

Deși amenințarea unei invazii terestre dinspre nord este în prezent scăzută, trupele ruse își continuă prezența pe teritoriul Belarusului. “A fost efectuată o rotație a militarilor, iar unele dintre forțe au fost retrase. Cu toate acestea, există în prezent informații potrivit cărora în patru poligoane din Belarus sunt menținute corturi ale taberelor de antrenament menite să găzduiască forțe suplimentare. Monitorizăm situația cu Serviciul Graniței de Stat al Ucrainei, în prezent aceasta fiind stabilă și sub control”, a precizat Naev.

Direcția Principală de Informații (GUR) a Ministerului ucrainean al Apărării a informat pe 9 martie că Rusia planifică o „provocare pe scară largă” la granița dintre Belarus și Ucraina, „în viitorul apropiat”, acțiuni care ar putea genera victime în rândul civililor și distrugerea infrastructurii ucrainene.

Declarațiile recente ale oficialilor militari ucraineni sunt cu atât mai interesante cu cât vin la doar 10 zile după ce tot serviciile militare ucrainene semnalau că trenuri cu personal și echipamente sunt transferate din Belarus în regiunea rusă Rostov în vederea pregătirii unei ofensive la scară largă pe frontul din Donbas.

Pe de altă parte, o analiză efectuată în urmă cu aproximativ o lună de către Institutul pentru Studierea Războiului din SUA (ISW) arată că un eventual atac al Rusiei asupra Ucrainei, dinspre Belarus, este puțin probabil să aibă loc până la sfârșitul anului 2023. „Nu sunt date și nu au fost observate indicii care să conducă la concluzia că forțele ruse din Belarus au creat structurile de comandă și control necesare unui atac împotriva Ucrainei în primăvara acestui an”, evalua ISW.

https://m.defenseromania.ro/belarusul-s-a-pregatit-pentru-un-nou-val-de-trupe-ruse-patru-poligoane-vor-gazdui-militari-rusi-in-belarus_621634.html

HMS Duncan „joacă inamicul” în primul exercițiu major

Nava de război HMS Duncan a Royal Navy a testat capacitățile portavionului francez FS Charles de Gaulle jucându-se „inamicul” în timpul unui exercițiu de două săptămâni în Marea Mediterană.

Exercițiul Orion este primul exercițiu major în care a fost implicat HMS Duncan de la o renovare majoră în 2021. Distrugătorul de tip 45 i s-au alăturat navele aliaților NATO în exercițiul condus de franceză care a implicat 7.000 de militari, nave de război, submarine, avioane de luptă și forțe terestre.

Marea Britanie vs Franța – comparație cu forțele lor armate Regatul Unit și Franța se angajează la o mai mare cooperare în domeniul apărării la Summit-ul de la Paris Marea Britanie și Franța vor conveni să dezvolte arme de lovitură de precizie la summitul de la Paris Scopul exercițiului a fost de a simula scenarii cu care forțele franceze le-ar putea confrunta într-un conflict.

Charles de Gaulle Carrier Strike Group și un grup de lucru amfibie francez au fost supuși atacului lui HMS Duncan și a unor nave din SUA, Italia și Spania.

Rolul lui HMS Duncan a fost de a perturba operațiunile grupului operativ francez în timp ce naviga pe mare agitată și avea un „adversar” bine echipat.

Nava Royal Navy a trebuit să rămână nedetectată în timp ce căuta grupurile de luptă franceze.

Exercițiul Orion a permis distrugătorului șansa de a crea o imagine a vestului Mediteranei folosind senzorii ei. Pentru a oferi instruire avansată de război, o echipă de la Standardele și Instruirea Operaționale a Flotei Royal Navy (FOST) a fost de asemenea la bord.

„Amploarea acestui exercițiu a reprezentat o adevărată provocare pentru echipă, necesitându-ne să lucrăm eficient cu aliații noștri și să reacționăm rapid la un adversar evaziv, dar foarte antrenat și capabil”, a declarat locotenentul comandant Will Durbin, ofițer superior de război al HMS Duncan. Participarea navei Royal Navy vine după ce Regatul Unit și Franța s-au angajat să consolideze cooperarea militară dintre cele două națiuni. Acest lucru va însemna desfășurari mai regulate între portavionul francez Charles de Gaulle și portavionul Royal Navy HMS Queen Elizabeth și HMS Prince of Wales.

Sursa: https://www.forces.net/news/hms-duncan-plays-enemy-first-major-exercise-after-refit

HMS Queen Elizabeth va forma coloana vertebrală a securității Indo-Pacific, în cooperare cu Franța

Nava emblematică a Marinei Regale, HMS Queen Elizabeth, a condus un grup de atac al unui portavion în regiunea Indo-Pacific, la prima desfășurare (Imagine: Royal Navy).

HMS Queen Elizabeth va fi desfășurat în mod regulat în regiunea Indo-Pacific împreună cu portavionul francez Charles de Gaulle pentru a forma „coloana vertebrală” a unei prezențe maritime europene permanente acolo, a spus premierul. Rishi Sunak, vorbind la un summit Regatul Unit-Franța de la Paris cu președintele francez Emmanuel Macron, a spus că securitatea în Europa este „împletită” cu pacea din Indo-Pacific, în timp ce a avertizat China să nu participe la conflictul dintre Ucraina și Rusia. Nr. 10 a spus că va include stabilirea Franței și Regatului Unit ca „coloana vertebrală” a unei prezențe maritime europene permanente acolo. Marea Britanie și Franța vor conveni să dezvolte arme de lovitură de precizie la summitul de la Paris RAF și forțele aeriene din Qatar semnează un acord pentru a continua operațiunile comune Typhoon Șeful apărării muncii pune la îndoială utilizarea „resurselor rare” ale Regatului Unit în Indo-Pacific Abordarea va include coordonarea desfășurării regulate a portavionului francez Charles de Gaulle și a portavionului britanic HMS Queen Elizabeth și HMS Prince of Wales în întreaga regiune. În timpul summitului Regatul Unit-Franța de la Paris, premierul Rishi Sunak și președintele francez Emmanuel Macron vor dezvălui un plan pentru creșterea activității aliate în Indo-Pacific. Sunak, vorbind cu reporterii de la bordul Eurostar la summit, a spus că Parisul și Londra au fost aliniate în ceea ce privește abordarea lor față de Indo-Pacific, ambele declarând că vor să fie „participanți activi în regiune”. Vine după ce Marea Britanie în 2021 a anunțat o „înclinare” a politicii externe și de apărare către Indo-Pacific în revizuirea integrată a Guvernului.

Premierul a spus că Regatul Unit și Franța s-au concentrat pe regiune „din același motiv”, adăugând: „Securitatea este împletită”. El a continuat: „Ceea ce vom fi de acord astăzi este un pas înainte cu adevărat pozitiv, în ceea ce privește operațiunile comune dintre forțele noastre armate, (despre) modul în care ne desfășurăm grupurile de transportatori și modul în care marinele noastre lucrează împreună. „Și vrem să extindem asta în timp. „Suntem două națiuni europene care proiectează cu adevărat forță și influență și care sunt implicate în întreaga lume. „Deci este corect să colaborăm îndeaproape și asta astăzi, sperăm (ce) că vom conveni mai târziu, va fi un pas înainte mai semnificativ decât am avut în trecut în acea regiune”.

Premierul a spus că Regatul Unit și Franța s-au concentrat pe regiune „din același motiv”, adăugând: „Securitatea este împletită”. El a continuat: „Ceea ce vom fi de acord astăzi este un pas înainte cu adevărat pozitiv, în ceea ce privește operațiunile comune dintre forțele noastre armate, (despre) modul în care ne desfășurăm grupurile de transportatori și modul în care marinele noastre lucrează împreună. „Și vrem să extindem asta în timp. „Suntem două națiuni europene care proiectează cu adevărat forță și influență și care sunt implicate în întreaga lume. „Deci este corect să colaborăm îndeaproape și asta astăzi, sperăm (ce) că vom conveni mai târziu, va fi un pas înainte mai semnificativ decât am avut în trecut în acea regiune”.

O actualizare a revizuirii integrate urmează să fie anunțată de domnul Sunak luni, în timpul unei vizite în SUA, se așteaptă o nouă formulare privind abordarea Marii Britanii față de Beijing. Sunak a confirmat că el și Macron au vrut să sublinieze China și alte țări „să nu acorde sprijin Rusiei” după invazia acesteia în Ucraina. Premierul a spus că va discuta despre abordarea Occidentului față de Beijing înainte de vizita președintelui francez în China, o călătorie despre care a spus că urmează să aibă loc în curând. El a adăugat: „Un lucru despre care am vorbit anterior și în cadrul reuniunilor noastre G7 este a) despre securitatea noastră economică colectivă, dar și să ne asigurăm că, pe măsură ce sprijinim Ucraina, o parte din aceasta este să ne asigurăm că alte țări – noi „Aș îndemna toate țările să nu ofere sprijin Rusiei sau să încerce să eludeze sancțiunile”. De asemenea, se așteaptă ca liderii să aprobe colaborarea Regatului Unit și Franței pentru a dezvolta arme de lovitură de precizie pentru a combate agresiunea rusă în Europa. Pe lângă acordul privind armele, cei doi lideri sunt, de asemenea, pregătiți să convină să lucreze mai îndeaproape în ceea ce privește antrenarea marinarilor ucraineni și furnizarea de arme la Kiev în timpul summitului de la Palatul Elysée.

Sursa: https://www.forces.net/services/navy/security-europe-intertwined-peace-indo-pacific-says-sunak

O mină a eșuat pe țărmurile regiunii Mykolaiv

O mină a eșuat pe malul Oblastului Mykolaiv, specialiștii vor lucra la eliminarea ei.

Nataliya Humenyuk, șefa centrului de presă de coordonare comun al Forțelor de Apărare din Sudul Ucrainei, a spus acest lucru în emisiunea teletonului național „Yedini Novyny”, relatează Ukrinform.

„Ieri, o mină a lovit din nou țărmurile Regiunii Mykolaiv, astăzi experții vor lucra la eliminarea ei”, a spus Humenyuk. Ea a remarcat că pericolul minelor din Marea Neagră rămâne destul de ridicat, iar componenta de securitate în cadrul funcționării coridorului de cereale este de profil foarte îngust și îndreptată tocmai către această direcție de lucru.

Potrivit acesteia, Forțele de Apărare continuă să monitorizeze și să coopereze cu partenerii străini în domeniul deminării.

După cum a raportat Ukrinform, HALO Trust, o organizație internațională de deminare, consideră că teritoriile contaminate cu mine și explozivi din Ucraina pot fi de dimensiunea Marii Britanii.

Există un pericol crescut de mine în Marea Neagră Din cauza furtunii din Marea Neagră, pericolul minelor este în creștere.

După cum a raportat Ukrinform, acest lucru a fost raportat de serviciul de presă al Primăriei Odesa. “Vântul bate de nord-vest, 9-14 m/s, rafale de 15-18 m/s dimineața. Din cauza furtunii, pericolul minelor în Marea Neagră este în creștere”, a precizat agenția. Condițiile meteorologice duc la faptul că există o mare probabilitate ca minele marine să se rupă din ancore și să aterizeze pe țărm, precum și să se deplaseze în derivă de-a lungul coastei.

Surse:

https://www.blackseanews.net/read/201465

https://www.blackseanews.net/read/201460

Rusia încearcă să perturbe aprovizionarea cu tancuri din Pakistan pentru Ucraina

Pakistanul intenționează să transfere peste 40 de tancuri T-80 în Ucraina în schimbul asistenței occidentale. Dar Rusia și-a folosit pârghia pentru a opri ajutorul militar din această țară asiatică către Ucraina.

Potrivit ediției Fleet 2017, acest lucru este raportat de ediția Firstpost.

„Încercând să rămână pe linia de plutire în fața crizei economice care se desfășoară, Pakistanul a recurs la vânzarea de arme și muniții Ucrainei, care se luptă cu o invazie rusă”, scrie ziarul.

Pakistanul și-a exprimat, de asemenea, disponibilitatea de a transfera 44 de tancuri T-80UD în Ucraina. Aceste tancuri în număr de 320 de unități au fost achiziționate de Pakistan din Ucraina în anii 1997-1999. Pentru aprovizionarea cu arme către Ucraina, Pakistanul folosește podul aerian creat de Marea Britanie și porturile din Polonia și Germania. Kremlinul și-a folosit pârghia pentru a preveni această livrare.

Guvernul rus și dictatorul rus Vladimir Putin însuși au cerut Chinei să „convingă Pakistanul să nu se alăture Occidentului în sprijinirea Ucrainei”.

În plus, Kremlinul a încercat să mituiască Pakistanul oferindu-se să aprovizioneze statul cu 50.000 de tone de grâu pentru a atenua lipsa severă de alimente.

Reamintim că în ianuarie 2023 a devenit cunoscut faptul că Pakistanul transferă arme în Ucraina, dar sub pretextul asistenței din partea țărilor europene. Anterior, livrările se făceau în numele Regatului Unit sau al țărilor din Europa de Est.

Și în ianuarie, era planificată trimiterea de muniție, inclusiv obuze de 155 mm necesare Forțelor Armate ale Ucrainei, prin Polonia. După cum a raportat deja Fleet 2017, Pakistanul transferă arme către Ucraina prin Germania și Polonia. 10.000 de rachete pentru Grad MLRS au fost deja trimise la Kiev. În plus, Islamabad a sporit proviziile militare.

Sursa: https://www.blackseanews.net/read/201449

China mai lansează două distrugătoare de tip 052DL în Dalian

Două distrugătoare de clasă Tip 052DL au fost lansate la Șantierul Naval Dalian, potrivit imaginilor distribuite pe rețelele de socializare. Noile nave vor fi distrugătoarele 27 și 28 de tip 052D ale marinei chineze.

Despre distrugătorul tip 052D

Tipul 052D Clasa Kunming (desemnarea NATO: Luyang III) este una dintre ultimele generații de distrugătoare cu rachete ghidate (DDG) a Marinei Chineze.

Se bazează pe predecesorul său, Type 052C DDG și probabil împarte aceeași carenă. Cu toate acestea, Type 052D încorporează multe îmbunătățiri în ceea ce privește designul, precum și senzorii și potrivirea armelor.

Această clasă modernă de nave este considerată echivalentul chinezesc al distrugătoarelor americane AEGIS. Navele sunt încă construite pentru PLAN de două șantiere navale: șantierul naval Jiangnan-Changxing și Dalian Shipbuilding Industry Company.

Prima navă din această clasă, Kunming (coca numărul 172), a fost pusă în funcțiune în martie 2014. Deplasament 7.500 de tone (încărcare completă), clasa are o lungime de 157 de metri, o lățime de 17,2 metri, un pescaj de 6,2 metri și un echipaj de 280 de marinari.

Tipul 052D este destinat pentru marea liberă. Împărtășește aproape aceeași platformă ca și predecesorul său, Type 052C, dar are sisteme de luptă mai avansate și ilustrează perfect abordarea „Alergă rapid cu pași mici” a armatei chineze în dezvoltarea armelor.

Navele sunt echipate cu un total de 64 de celule de sistem vertical de lansare (VLS) pentru: Rachete sol-aer HHQ-9 Torpilă ASW propulsată de racheta Yu-8 Rachete de croazieră tactice YJ-18 Patru module sunt situate în fața navei în fața suprastructurii, alte patru în spate, în fața hangarului pentru elicoptere.

Aceste distrugătoare sunt, de asemenea, înarmate cu un tun principal H/PJ-45A de 130 mm, un H/PJ-12 CIWS de 30 mm (primele 8 nave din clasă sunt echipate cu varianta mai veche: H/PJ11), HQ-10 SAM cu rază scurtă și două lansatoare de torpile triple.

Suita puternică de senzori constă în radare Type 346A, Type 364, Type 366, Type 517B și Type 760, un sonar montat pe cocă SJD-9 și un sonar cu adâncime variabilă SJG-311.

Potrivit unei prezentări a unui viceamiral al PLAN în august 2017, capacitatea de luptă a unui tip 052D este „de 1,6 ori mai mare” decât cea a unui tip 052C, știind că navele de conducere din aceste două clase de distrugătoare chinezești au fost lansate cu un interval de numai 9 ani.

Tipul 052DL

Tip 052D (sus) comparativ cu Tip 052DL (jos).

Observați hangarul întins și puntea pentru elicoptere, precum și diferitele radare de căutare aeriană (pupa).

Varianta „DL” a fost introdusă de la a 14-a navă din clasă, Zibo (淄博) cu numărul de bordaj 156: Coca distrugătorului este mai lungă cu aproximativ 4 metri. Această lungime suplimentară implică în primul rând hangarul și puntea pentru elicoptere de la pupa navei.

Modificările au fost introduse pentru a găzdui noul elicopter Z-20. Deplasând 7.700 de tone (încărcare completă), clasa are o lungime de 162 de metri, o lățime de 17,2 metri, un pescaj de 6,2 metri și un echipaj de 280 de marinari.

Sursa: https://www.navalnews.com/naval-news/2023/03/china-launches-two-more-type-052dl-destroyers-in-dalian/

Marina germană analizează o structură de forță grea de dronă, privind spre 2035 și mai departe

Bundeswehr a publicat pe pagina sa un document cuprinzător care descrie noua poziție a forței pentru Marina Germană, cu o dată țintă de 2035.

Conceptul, numit „Zielbild der Marine ab 2035” (Target posture of the Navy din 2035) a fost eliminat în câteva ore de la publicare, dar poate fi încă accesat aici. La o anchetă a jurnalistului de apărare Harry Lye, serviciul a răspuns că documentul nu a fost finalizat și că eliberarea sa produs din greșeală. În timp ce detaliile pot fi modificate, schița publicată permite o perspectivă interesantă asupra gândirii operaționale a marinei germane în viitor. „Zielbild” în centrul său ia în considerare: O concentrare reînnoită asupra zonelor de operare ale Atlanticului de Nord, Marea Nordului și Marea Baltică. În plus, o tranziție semnificativă către operațiuni bazate pe drone, cu sisteme fără echipaj care completează platformele cu echipaj pentru războiul aerian, de suprafață și subteran, bazată pe rațiunea că „masa contează”. În cele din urmă, deși se recunoaște angajamentul față de operațiuni de intensitate scăzută, în special într-un context global, accentul clar este pus pe războiul de la egal la egal, care acoperă spectrul de la supravegherea războiului de suprafață și antisubmarin până la lovirea maritimă împotriva țintelor terestre. Piesa centrală a documentului este o defalcare a navelor și aeronavelor în serviciu după 2035. Pentru a ilustra schimbările, sunt enumerate și cifrele din planul anterior pentru 2031. Efectul general este o accelerare semnificativă în introducerea mai multor combatanți noi și tehnologii de sprijin, în timp ce mai multe platforme existente pot vedea retragerea din serviciu cu mult înaintea proiecțiilor inițiale.

În fruntea listei se află F127, noua fregata AAW care urmează clasei Sachsen (F124) aflată în serviciu în prezent. Declarațiile oficiale anterioare au clarificat deja că Bundeswehr intenționează să dubleze numărul de carene, de la trei F124 la șase F127, reflectând o nevoie crescută de corpuri de apărare aeriană cu rază lungă de acțiune, inclusiv noua capacitate de apărare antirachetă pe mare. Vechiul plan urmărea cinci F127 din 2031, el însuși un program ambițios, având în vedere că F124 existente sunt programate în prezent să fie supuse unei reparații semnificative la mijlocul perioadei de viață cu noi sisteme radar începând cu 2024. Sprijinirea unei introduceri accelerate a F127 a fost un raport pe 8 martie în presa locală germană cu privire la o nouă propunere de proiectare a Thyssen Krupp Marine Systems (TKMS). Design-ul TKMS prevede o navă de război substanțială care deplasează 12.000 de tone, la o lungime a corpului de 220 de metri și cu un complement de 250, încorporând sistemul american de luptă AEGIS. Planul „Zielbild” menține și nevoia de șase fregate F126, cu patru nave până acum sub contract. Într-o schimbare de pas, Marina pare dornică să retragă cel puțin o fregata F125 înainte de timp, cu trei din patru unități active până în 2035. În același timp, numerele de corvetă K130 par a fi fluide, având în vedere 6-9 unități. pentru serviciu activ, în timp ce în prezent vor fi operate cel puțin 10 K130. Reduceri semnificative pot afecta, de asemenea, elicopterele navale NH-90. Scopul inițial a fost de a cumpăra 31 de noi elicoptere „Sea Tiger” care să înlocuiască Sea Lynx pentru serviciul ASW pe fregate germane. Documentul schimbă această cifră în „De stabilit”. Versiunea utilitare, cunoscută sub numele de „Leul de mare”, ar vedea numerele tăiate cu unul, de la 18 la 17. Un factor decisiv care conduce mai multe dintre aceste schimbări este introducerea pe scară largă a sistemelor fără echipaj. În acest context, un nou USV numit „Future Combat Surface System” ar completa K130. Pentru elicoptere ar fi cumpărat un VTOL-UAV de până la 22 de unități. În prezent, Marina Germană introduce deja SAAB Skeldar într-un rol comparabil. Alte completări notabile ar fi o dronă cu aripă fixă care completează avioanele P-8A Poseidon ASW/MPA și un nou „vehicul subacvatic mare fără pilot” care sprijină viitoarea flotă de submarine centrată pe tipul 212CD, care în sine ar vedea carcase suplimentare, cu 6 până la 9. în funcțiune. Cele mai multe dintre aceste drone până acum nu au văzut o definiție clară, cu atât mai puțin programe de înregistrare. Prin urmare, rămâne de văzut cum o versiune oficială finală va reconcilia atât presiunile bugetare, cât și presiunile temporale în realizarea unei reconfigurari atât de ambițioase pentru marina germană.

Sursa: https://www.navalnews.com/naval-news/2023/03/german-navy-mulling-drone-heavy-force-structure-looking-towards-2035-and-beyond/#prettyPhoto

UE plănuiește noi patrule și eforturi pentru a crește securitatea maritimă

Comisia Europeană a adoptat o politică și un plan de acțiune care solicită eforturi sporite pentru a proteja domeniul maritim împotriva noilor amenințări. În timp ce revizuirea politicilor existente a început înainte de războiul din Ucraina și incidentele recente care au implicat infrastructura offshore, comisarii au spus că evenimentele au evidențiat urgența creșterii eforturilor de securitate maritimă, deoarece economia UE depinde în mare măsură de un ocean sigur și securizat.

„Ar trebui să luăm în serios importanța strategică a oceanelor noastre”, a declarat comisarul UE Virginijus Sinkevičius la o conferință de informare după adoptarea unei comunicări comune privind strategia de securitate maritimă consolidată a UE.

„Vom aborda impactul schimbărilor climatice și al degradării mediului asupra securității maritime, vom consolida instrumentele de supraveghere maritimă, ne vom îmbunătăți apărarea împotriva amenințărilor cibernetice și hibride și vom consolida protecția infrastructurii maritime critice.”

Comisarii au convenit că amenințările și provocările la adresa securității s-au multiplicat de la adoptarea Strategiei de securitate maritimă a UE în 2014. Ei au subliniat activitățile ilicite de lungă durată, cum ar fi pirateria, jaful armat pe mare, contrabanda de migranți și traficul de ființe umane, arme și narcotice, precum și terorism. Ei au subliniat, de asemenea, că „amenințările noi și în evoluție trebuie, de asemenea, abordate cu creșterea concurenței geopolitice, schimbările climatice și degradarea mediului marin și atacurile hibride și cibernetice”.

Evenimentele recente, inclusiv sabotajul de mare profil al conductelor Nord Stream, care rămâne sub investigație, precum și navele spion rusești văzute în apropierea parcurilor eoliene din Belgia și Țările de Jos, au adăugat o nouă urgență eforturilor UE. Planul a fost actualizat ultima dată în 2018.

O recomandare din iunie 2021 din partea Consiliului European pentru accesarea nevoilor pentru o actualizare ulterioară a început efortul actual.

„Folosim pe deplin instrumentele noastre pentru a ne urmări interesele și a promova ordinea pe mare bazată pe reguli”, a declarat Josep Borrell, Înaltul Reprezentant și Vicepreședinte al Comisiei Europene. „Ne îndeplinim angajamentul de a consolida rolul UE ca furnizor global de securitate maritimă.” Printre pașii specifici solicitați în strategie se numără organizarea de exerciții navale la nivelul UE, dezvoltarea ulterioară a operațiunilor de pază de coastă în Europa, consolidarea inspecțiilor de securitate în porturile UE și desemnarea de noi zone maritime de interes.

Planul de acțiune solicită consolidarea supravegherii navelor de patrulare de securitate de coastă și offshore, creșterea schimbului de informații și aprofundarea cooperării UE-NATO. Ei intenționează să desfășoare exerciții maritime live regulate într-un efort de a monitoriza și proteja infrastructura maritimă critică și navele de amenințările fizice și cibernetice.

Strategia necesită aprobarea Consiliului Uniunii Europene, în timp ce Comisia invită, de asemenea, statele membre să aprobe și să implementeze strategia. Comisia va emite un raport de progres în termen de trei ani. UE se alătură vecinilor săi în riscurile percepute și eforturile de creștere a securității.

Țările nordice au răspuns la evenimentele recente, inclusiv dronele observate în apropierea operațiunilor offshore. Marea Britanie a achiziționat două nave comerciale offshore care sunt în curs de transformare pentru eforturile de monitorizare și patrulare de către Royal Navy pentru a proteja activele sensibile din larg și submarin.

Sursa: https://www.maritime-executive.com/article/eu-plans-new-patrols-and-efforts-to-increase-maritime-security

DOMENIUL CIVIL

  Canalul Barstroe-comentariu FSM

Imaginea contine o circulara data de un broker din Turcia care cauta ca nava sa sa transporte de la Varna la Reni 3000 t de nitrat de amoniu. Dupa cum se vede ruta este data prin canalul Bastroe. Ruta este declarata oficial in piata maritima. In acest moment ruta de transport prin Bastroe este folosita de multe nave costiere si probabil va deveni o ruta oficiala in maxim 6 luni

Dragaj în curs de desfășurare în portul Temryuk

Rosmorport, agenția federală a Rusiei responsabilă cu infrastructura portuară din proprietatea federală, a început dragarea de întreținere a canalului de intrare în portul maritim Temryuk. Potrivit Rosmosport, sunt desfășurate draga „Severnaya” și trei chandler de dragă, „Trudovaya”, „Moskaya” și „Smelaya”. Se preconizează dragarea a aproximativ 43.600 de metri cubi.

TEMRYUK este un port de dimensiuni medii. Tipurile de nave care fac escale regulate la TEMRYUK sunt General Cargo (56%), Oil Products Tanker (16%), Oil/Chemical Tanker (11%), Bunkering Tanker (1%), Pollution Control Vessel (1%). Lungimea maximă a navelor înregistrate că au intrat în acest port este de 151 de metri. Pescajul maxim este de 5 metri. Deplasamentul maxim este de 12630 DWT.

TEMRYUK este situat la Marea Neagră, Marea Azov în Rusia, la coordonatele N 45° 19′ 42.15″ – E 037° 22′ 19.09″. Codul oficial ONU/Local al acestui port este RUTMR. Este cunoscut și sub numele de TEMRYUKSKIY.

10 nave au sosit în acest port în ultimele 24 de ore. În prezent, există 18 nave în acest port și alte 10 nave sunt programate să facă escală în port la TEMRYUK.

Poate fi folosit și de nave militare.

Surse:

https://www.google.com/maps

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ports/20119?name=TEMRYUK&country=Russia

Porturile americane resping „Macaralele spion chinezești” drept senzaționalism media

Asociația Americană a Autorităților Portuare a emis o declarație ca răspuns la rapoartele din mass-media care au circulat săptămâna trecută, care sugerau că macaralele fabricate în China folosite pentru a transporta containere și alte mărfuri grele în porturi ar putea compromite securitatea SUA.

Organizația, care reprezintă peste 130 de autorități portuare publice din SUA, Canada, Caraibe și America Latină, a numit rapoartele din presă „alarmate” și „senzaționalizate”, în timp ce a spus că va folosi atenția asupra industriei pentru a lansa un act legislativ în efortul de a restabili capacitățile de producție ale SUA pentru macarale și alte echipamente portuare grele.

Problemele au făcut titluri după ce The Wall Street Journal a publicat un raport care spunea că „oficialii de securitate națională și Pentagon” nenumiți comparau macaralele fabricate de ZPMC din China cu un cal troian. Raportul spunea că există „o preocupare din ce în ce mai mare” faptul că macaralele care sunt desfășurate pe scară largă în orice porturi majore americane „ar putea oferi Beijingului un posibil instrument de spionaj ascuns la vedere”.

Aceste surse fără nume au evidențiat electronicele sofisticate încorporate în macaralele moderne, spunând că se temeau că China ar putea capta informații despre materialele expediate. Au fost ridicate, de asemenea, întrebări că tehnologia ar putea oferi Chinei acces la distanță la porturi sau chiar posibilitatea de a întrerupe operațiunile.

„Macaralele moderne sunt foarte rapide și sofisticate, dar nici măcar ele nu pot urmări originea, destinația sau natura încărcăturii”, a scris AAPA în răspunsul său la frenezia media din această săptămână. Ambasada Chinei a răspuns la The Wall Street Journal denumind rapoartele „conduse de paranoia” și eforturile de a perturba în continuare cooperarea comercială și economică.

Rapoartele din mass-media controlate de guvern din China au mers mai departe, numind acest lucru cel mai recent exemplu de „amăgire de persecuție” în rândul americanilor. Un raport din presă a fost intitulat „Isteric de râs să crezi că macaralele gigantice fabricate în China ar putea fi instrumente de spionaj”.

Originea raportului pare legată de o clauză puțin cunoscută inserată de parlamentarii americani în actul de autorizare a apărării din decembrie 2022. Potrivit The Wall Street Journal, parlamentarii au adăugat o cerință ca Departamentul de Transporturi să se consulte cu secretarul apărării pentru a realiza un studiu pe această problemă. Mai exact, au solicitat un raport neclasificat „cu privire la dacă macaralele fabricate în străinătate reprezintă amenințări pentru securitatea cibernetică sau pentru securitatea națională în porturile americane”.

AAPA subliniază că are un comitet tehnic și un accent puternic pe securitate și siguranță în toate porturile. Ei au citat eforturile de identificare și protejare împotriva oricăror potențiale amenințări.

Consilierul general al Asociației a spus: „Îmi place un film bun de spionaj, dar ai nevoie de o armă fumegătoare pentru a-l transforma într-un blockbuster și nu există fum în această poveste”. Chiar și The Wall Street Journal a recunoscut: „Oficienții de securitate națională nu au detaliat niciun caz în care macaralele au fost folosite în scopuri nefaste”.

Mulți observatori citează acest lucru drept ultimul val de sentimente anti-Chine, care a condus la acuzații repetate împotriva unui val de companii chineze. Platforma de socializare TikTok continuă să fie supravegheată de armată și de multe state care interzic utilizarea aplicației. Statele Unite au interzis anterior și compania chineză de telecomunicații Huawei, iar acum eforturile vizează ZPMC, care, conform estimărilor companiei, controlează 70 până la 80% din piața mondială a macaralelor de la navă la țărm.

Apărând ca o alternativă cu costuri mai mici și, în multe cazuri, singurul furnizor viabil, macaralele companiei sunt desfășurate în peste 100 de țări. Odată cu reacția în creștere față de companiile chineze, inclusiv acum ZPMC, asociația scrie în răspunsul său la ultimul număr: „Fără relocare, capacitatea noastră de producție internă, propunerile legislative de a elimina în grabă macaralele din porturile americane fără înlocuiri imediate ar dăuna lanțurilor de aprovizionare din SUA. crește prețurile pentru toată lumea și exacerbează și mai mult inflația.” AAPA a anunțat că va sprijini introducerea „Legii privind relocarea macaralei și aplicarea națională a securității lanțului de aprovizionare”. Ei au spus că mai multe detalii despre efortul care este conceput pentru a porni producția americană de echipamente portuare vor fi anunțate la un summit legislativ pe care asociația îl sponsorizează la sfârșitul lunii martie.

Sursa: https://www.maritime-executive.com/article/american-ports-dismiss-chinese-spy-cranes-as-media-sensationalism

ASP Ships adoptă platforma digitală eLSA

ASP Ships Group, un furnizor de top de servicii și soluții maritime, și-a anunțat adoptarea platformei digitale eLSA CTM și a serviciului de livrare pentru a-și asigura viitorul operațiunilor din Singapore.

Luni, 6 martie 2023, prima comandă de succes a platformei digitale end-to-end și livrarea fizică a CTM a avut loc în portul Singapore cu M/T Kokako gestionat de ASP.

CTM, sau Cash to Master, este o parte esențială a industriei maritime, care implică livrarea de numerar către nave pentru a plăti serviciile portuare și echipajele.

Procesul necesită timp, consumă mult resurse și este predispus la erori, riscuri și întârzieri. Cu platforma digitală eLSA CTM, ASP Ships Group poate eficientiza procesul CTM și poate utiliza mai bine resursele sale limitate.

Platforma permite livrarea CTM rentabilă, sigură și rapidă, cu vizibilitate deplină și responsabilitate în fiecare etapă a procesului.

„Suntem încântați să colaborăm cu eLSA pentru a moderniza operațiunile noastre CTM din Singapore”, a declarat directorul operațiunii ASP Ships Group, căpitanul Robert Walker. „… economisim timp și resurse, asigurând în același timp siguranța și securitatea livrărilor noastre de numerar.

Echipa eLSA a fost extraordinar de receptivă atât pe platformă, cât și în livrarea offline.” Platforma are o interfață ușor de utilizat, accesibilă atât de pe dispozitive mobile, cât și de pe web. Oferă notificări în timp real și un lanț digital de custodie de la colectare până la livrare, asigurând responsabilitatea și conformitatea deplină. Banii sunt asigurați integral, garantând siguranța și securitatea tuturor livrărilor de numerar. „Suntem mândri să sprijinim ASP Ships Group în misiunea sa de a oferi servicii maritime eficiente, conforme și fără riscuri”, a declarat directorul de produse și cofondatorul eLSA, James Kim. „Suntem bucuroși să contribuim la transformarea procesului CTM și să aducem o valoare mai mare industriei maritime”.

Sursa: https://www.maritime-executive.com/corporate/asp-ships-adopts-elsa-digital-platform-for-cash-to-master

Related

Filed Under: GeoINTELLIGENCE

About

ARTICOL INTEGRAL
Pe geopolitic.ro sunt publicate abstracte ale articolelor publicate în Revista GEOPOLITICA, care poate fi comandată pe www.geopoliticamagazine.com, în format tipărit sau electronic.

PARTNERS

AUTHORS

Directioneaza 3,5% catre Revista Geopolitica! Descarca de aici formularul!

PHOTOSGALLERY

INTERNATIONAL BOARD

NOUTATI EDITORIALE

Colectia GeoPolitica

Colectia GeoStrategie

Colectia GeoIntelligence

Colectia GeoIstorie

KEYWORD

Asia Centrală (26) Azerbaijan (27) Black Sea (43) carte (37) China (71) conflict (36) cooperare (29) criza (30) energie (28) energy (27) EU (45) Europa (35) European Union (41) geopolitica (157) geopolitics (54) globalizare (55) identitate (26) integrare (28) internationala (32) Irak (47) Iran (62) Islam (41) lansare (44) marea neagra (94) NATO (96) Orientul Mijlociu (29) putere (26) religie (26) Romania (184) Rusia (123) Russia (78) securitate (85) security (48) strategy (26) SUA (77) terorism (56) terrorism (34) Turcia (67) Turkey (38) Ucraina (57) UE (99) Ukraine (48) Uniunea Europeană (55) USA (30) şcoală (33)

Social Media

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Google+
GeoPolitica Copyright © 2015 - Log in